ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL
ALLAH-MUHAMMED -YA ALİ.

Vahdetin sırrına ereyim dersen
Vucudun şehrine gireyim dersen
Tüm alemi aynı göreyim dersen
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Küntü kenzin sırrına ermek için
Tüm alemi kendinde görmek için
Hakk sende olduğun bilmek için
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Enel Hakk sırrına erişmek için
Tüm varlığı bir gözle görmek için
Vahdeti vücuda ulaşmak için
Önce kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Hakkı Baba Hakk'ı bileyim dersen
Hakk'a Hakk-el yakin olayım dersen
Sen kendi kendini bileyim dersen

..ÖNCE KENDİ ÖZÜNÜ BİLMEN GEREK..

..Dönen dönsün yolundan ,Ben dönmezem yolumdan..

Join the forum, it's quick and easy

ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL
ALLAH-MUHAMMED -YA ALİ.

Vahdetin sırrına ereyim dersen
Vucudun şehrine gireyim dersen
Tüm alemi aynı göreyim dersen
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Küntü kenzin sırrına ermek için
Tüm alemi kendinde görmek için
Hakk sende olduğun bilmek için
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Enel Hakk sırrına erişmek için
Tüm varlığı bir gözle görmek için
Vahdeti vücuda ulaşmak için
Önce kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Hakkı Baba Hakk'ı bileyim dersen
Hakk'a Hakk-el yakin olayım dersen
Sen kendi kendini bileyim dersen

..ÖNCE KENDİ ÖZÜNÜ BİLMEN GEREK..

..Dönen dönsün yolundan ,Ben dönmezem yolumdan..
ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giriş yap

Şifremi unuttum

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Osmanlı kimdir
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Cuma Ocak 26, 2024 10:03 am tarafından alevi-veysel

» Türk tarihi
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Cuma Ocak 05, 2024 7:57 pm tarafından alevi-veysel

» site trafiğimiz
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Cuma Kas. 17, 2023 3:37 pm tarafından alevi-veysel

» forum resimlerimiz
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Paz Ocak 09, 2022 8:09 pm tarafından Pir Veysel

» Melamiyye
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Salı Ağus. 22, 2017 5:57 pm tarafından alevi-veysel

» Hasan Sabah ve Haşhaşiler tarikatı
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Perş. Ara. 22, 2016 3:47 pm tarafından Admin

» OSMANLI DEVLETİNDE BEKTAŞİ TARİKATININ KAPATILMASI VE SONRASI GELİŞMELER
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Perş. Ara. 22, 2016 3:43 pm tarafından Admin

» BİZİM SAYFAMIZ
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Çarş. Haz. 15, 2016 8:05 pm tarafından Admin

» Zara AKDEDE (Cimilti) Köyü
Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı 4Salı Mayıs 17, 2016 3:39 pm tarafından Admin

Mayıs 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Takvim Takvim

Galeri


Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı Empty
Ortaklar
bedava forum

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Sosyal yer imi

Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL adresi saklayın ve paylaşın

Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 216 kişi Cuma Ağus. 11, 2017 12:46 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 16 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: Pir Veysel

Kullanıcılarımız toplam 5038 mesaj attılar bunda 681 konu

Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı

Aşağa gitmek

mesaj Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı

Mesaj tarafından Admin Çarş. Şub. 26, 2014 5:57 pm

Açıklığın (Zahiri) ve Gizliliğin (Batıni) Anlamı

Bu makalede biz asıl olarak, Mustaliler ve Nizariler’in ayrılmasından
önceki İsmaililer tarafından yapılan Kuran yorumunu konu edindik.
Druziler de temelde İsmailidirler ve Druzileri ayrı bir makalede
işleyeceğiz. Onlar İmam al-Hakim’in ölümünden sonra İsmaililerden
koptular. Druziler de, İsmaili görüşten temelden farklı olan kendi
Kuran yorumlarını geliştirdiler.

İsmaililer, diğer bütün Şiiler gibi, tavil olarak niteledikleri
Kuran’ın gizli anlamı olduğuna inanırlar. Sünni İslam’ın tafsir
literatüründe-yorum edebiyatında, tafsir ve tavil hemen hemen aynı
anlamda-eşdeğer olarak kullanılır. Fakat Şii İslam’da her ikisi de ayrı
anlama sahiptir; tafsir (yorum) Kuran’ın açık (zahiri), tavil ise gizli
(batıni) anlamını gösterir.

Sünniler ve Şiiler Kuran’daki 3.Sure “Ali İmran”ın7. ayeti üzerinde
farklı yorum yaparlar. Sünni yorumcular bu ayeti şöyle anlamlandırır:
“…Hiç kimse onun tavil’ini bilmez, Tanrı korur, sadece Tanrı bilir.
Rasikhun fi’al ilm (ilimde çok yükselmiş olanlar, büyük ulema) der ki;
‘biz ona inanıyoruz, herşey Tanrımızdandır” Böylece, Sünni Kuran
yorumcularına göre sadece Allah, tavil bilgisine sahiptir ve Rasikhun
fi' al-'ilm, bu (gizli) bilgiye sahip değillerdir; onlar sadece, bu
(tavil) bilginin Allaha özgü olduğuna inanırlar.

Diğer yandan Şiiler, tavil bilgisine al-rasikhun fi' al-'ilm tarafından
da sahip olunduğuna inanırlar, fakat asıl (bu gizli ilime sahib
olanlar) Ali ve Fatima soyundan gelen İmamlardır. Yani, sadece Allah
değil, fakat aynı zamanda Peygamber, onun vasisi Ali ve soyundan gelen
İmamlar da tavil bilgisine sahiptirler. Şimdi en önemli soru: nedir bu
tavil? İsmaili edebiyatında (genelde tüm Alevi literatüründe İ.K.)ilm
al-ladunni(ilm-i ledun, gizli bilim) olarak ifade edilir; bu sözlü
olarak Peygamberden vasi’sine (Ali’ye), vasi’den imama ve sonra bir
imamdan diğerine geçer.

Eğer biz tarihsel olarak incelemeye gidersek, o zaman, tavil
edebiyatının asıl sergilemesini çok daha geç, Abbasi döneminde buluruz.
Gerçekten, İsmail’in (İmam) atanması hakkındaki tartışma ve arkasından
gelen Şii toplumu içinde bölünmeler bu dönemde oldu.Yunan bilim ve
felsefesi İslam dünyasına yayılmasından sonra İsmaili İmamları ve
dailer, yani İsmaili inancına çağıranlar tarafından, Kuran ayetleri
gizli anlamlandırma (tavil) yapılmaya başlandı.

Daha önce Rasail Ikhwanus Safa (Temizlik Kardeşleri Risaleleri)
üzerinde ayrı bir makale yazmıştık. (Konuyla ilgili olarak, bu
sayfalarda yayınlanan İkhvanus Safa üzerinde yaptığımız, Asghar’ın bu
makalesini de içine alan kısa çalışmamımıza bakılabilir. İ.K.) İsmaili
literatüründe bu Risaleler’in çok büyük önemi vardır. Bu Risaleler,
sistematik olarak tavil’i sergileme girişimi olmasa da, tavil ögelerini
içermekte ve tavil disiplinini sergileme başlangıcı olarak
alınabilir.İkhvanuss Safa’nın özellikle elli üçüncü Risalesinin
tamamıyla tavil ile ilgili olduğu düşünülmektedir
Admin
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 64
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz