Giriş yap
Arama
En son konular
Mayıs 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
En bakılan konular
Similar topics
Sosyal yer imi
Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 216 kişi Cuma Ağus. 11, 2017 12:46 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 16 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: Pir Veysel
Kullanıcılarımız toplam 5038 mesaj attılar bunda 681 konu
**.NAMAZ.**
1 sayfadaki 1 sayfası
**.NAMAZ.**
.NAMAZ:..........................
Şimdi namaz yada alevi- bektaşi terminolojisiyle Niyaz konusundaki gerçekleri sunalım..
Öncelikle Namaz kelimesinden başlayalım; "Namaz"
kelimesi türkçedir. Bize farsça dan "NEMAZ" KELİMESİNDEN geçmiştir.
Dolayısıyla Kur'ran da "namaz" kelimesi yoktur.
Kur'an da... İnsan-ı Kamil seviyesine ulaşmak için kulların herşeyin
yaratıcısı olan Tanrı'ya ibadet etmeleri tavsiye edilir (bu ayetlerin
genelde sonunda BUNU YAPMANIZ HAYRINIZADIR DER)
İBADET ise, orjinal haliyle Kur'ran da iki
şekilde yer alır. Bunlar; SALAT yani... "bedenen yapılan ibadetler" ki
buna alevi-bekataşi islam anlayışında NİYAZdır.... Diğeri ZİKİR "dil
ile yapılan ibadetler....
Peygamber Efendi'miz salatın sadece bir çeşidi olan Namazı
göstermiştir.(İbadetin sadece namazdan ibaret olmadığını; salat yada
zikirin birbirine üstünlüğü bulunmadığını bunların Allah'a ulaşmak için
birer vasıta olduğunu dile getirmiştir)
Kur'ran da salatın bir çeşidi olan namaz da
üç unsurun mutlaka...(kıyam, secde ve rukü) bulunması gerektiği
belirtilmiştir. Yani bizim Ayin-i Cemlerde kıldığımız namaz gibi,
(Ayin-i Cem'lerde tevhid kısmında...
Peygamber'in mihracını (Miraçlama kısmı da denir) anlatan
değiş-Nefes'lerde.. Dede-baba ile birlikte Bütün Cemaat ayağa kalkar..
Rukuya eğilir.... Sonrasında secdeye varır... (her perşemde saaat 20.
00 civarında CEM Tv 'dede bu vardır... izleyin) Dede-baba Cemate izin
verdiğinde... Tekrar eski konuma gelinir.. Bu iki rekat sünni namazıyla
aynıdır...
Namazın zamanı konusuna ve mecburiyeti
konusuna gelince, Allah ibadetin şirkten uzak ve tam teslimiyet içinde
riyadan ayrılmışını kabul eder... Kur'anda namaz için açık olarak sabah
erken.. gün ortası... ve gece.. vakti önerilir.. (Bahsedilen zamanlar
ibadet için arab yarım adasında en uygun vakitlerdir.
Şöyleki sabahın erken vakti insanın zihni boş olur. Kendini tamamen
ibadete verebilir ki... Gün ortası.... Arap yarım adasında sıcaklıktan
dolayı günümüzde bile bütün işlerin bırakıldığı insanların tamamen
dinlenmeye çekildiği andır. Gece vaktide insanlar artık işlerini ve
güçleini bırakmışlar evlerine dönmüşlerdir kendilerini ibadete
verebilirler. Yine bu konuda da...Kur'ran ibadet için en uygun zamanın
gece olduğunu ve hatta yanlız basına yapılanının daha makbul olduğunu
söyler.
Yani Kurran İbadetin bu saatlerde yapılmasını
tavsiye etmiştir. AYETTE HER GÜN BU SAATLERDE İBATEDİN YAPILACAĞI
İBARESİ YOKTUR. AYRICA AYET ARAP YARIMASI KOŞULLARINDA İNDİĞİ İÇİN
ZAMANLARDA ORAYA GÖREDİR. AYET DEĞİŞİK COĞRAFYALARA GELENEKLERE VE
GÖRENEKLERE GÖRE GÜNÜN KOŞULLLARINA GÖRE YORUMA AÇIKTIR...
Alevi -Bektaşi islam anlayışı Namazı Zikirle
Birleştirmiştir. Farz olan namaz.. Riyadan.. şekilcilikten uzak olarak
tam bir teslimiyet içinde.. Ayin-i Cemlarde kılınır.... Ayin-i cemler
ise Genellikle Hafta da en az bir kez (perşembeyi Cumaya bağlayan
akşamları= Buna 48 perşembe ibadeti denir.. Sünniler bunu cuma günleri
ve öğle namazıyla birlikte kılarlar ) farzdır..
Şimdi namaz yada alevi- bektaşi terminolojisiyle Niyaz konusundaki gerçekleri sunalım..
Öncelikle Namaz kelimesinden başlayalım; "Namaz"
kelimesi türkçedir. Bize farsça dan "NEMAZ" KELİMESİNDEN geçmiştir.
Dolayısıyla Kur'ran da "namaz" kelimesi yoktur.
Kur'an da... İnsan-ı Kamil seviyesine ulaşmak için kulların herşeyin
yaratıcısı olan Tanrı'ya ibadet etmeleri tavsiye edilir (bu ayetlerin
genelde sonunda BUNU YAPMANIZ HAYRINIZADIR DER)
İBADET ise, orjinal haliyle Kur'ran da iki
şekilde yer alır. Bunlar; SALAT yani... "bedenen yapılan ibadetler" ki
buna alevi-bekataşi islam anlayışında NİYAZdır.... Diğeri ZİKİR "dil
ile yapılan ibadetler....
Peygamber Efendi'miz salatın sadece bir çeşidi olan Namazı
göstermiştir.(İbadetin sadece namazdan ibaret olmadığını; salat yada
zikirin birbirine üstünlüğü bulunmadığını bunların Allah'a ulaşmak için
birer vasıta olduğunu dile getirmiştir)
Kur'ran da salatın bir çeşidi olan namaz da
üç unsurun mutlaka...(kıyam, secde ve rukü) bulunması gerektiği
belirtilmiştir. Yani bizim Ayin-i Cemlerde kıldığımız namaz gibi,
(Ayin-i Cem'lerde tevhid kısmında...
Peygamber'in mihracını (Miraçlama kısmı da denir) anlatan
değiş-Nefes'lerde.. Dede-baba ile birlikte Bütün Cemaat ayağa kalkar..
Rukuya eğilir.... Sonrasında secdeye varır... (her perşemde saaat 20.
00 civarında CEM Tv 'dede bu vardır... izleyin) Dede-baba Cemate izin
verdiğinde... Tekrar eski konuma gelinir.. Bu iki rekat sünni namazıyla
aynıdır...
Namazın zamanı konusuna ve mecburiyeti
konusuna gelince, Allah ibadetin şirkten uzak ve tam teslimiyet içinde
riyadan ayrılmışını kabul eder... Kur'anda namaz için açık olarak sabah
erken.. gün ortası... ve gece.. vakti önerilir.. (Bahsedilen zamanlar
ibadet için arab yarım adasında en uygun vakitlerdir.
Şöyleki sabahın erken vakti insanın zihni boş olur. Kendini tamamen
ibadete verebilir ki... Gün ortası.... Arap yarım adasında sıcaklıktan
dolayı günümüzde bile bütün işlerin bırakıldığı insanların tamamen
dinlenmeye çekildiği andır. Gece vaktide insanlar artık işlerini ve
güçleini bırakmışlar evlerine dönmüşlerdir kendilerini ibadete
verebilirler. Yine bu konuda da...Kur'ran ibadet için en uygun zamanın
gece olduğunu ve hatta yanlız basına yapılanının daha makbul olduğunu
söyler.
Yani Kurran İbadetin bu saatlerde yapılmasını
tavsiye etmiştir. AYETTE HER GÜN BU SAATLERDE İBATEDİN YAPILACAĞI
İBARESİ YOKTUR. AYRICA AYET ARAP YARIMASI KOŞULLARINDA İNDİĞİ İÇİN
ZAMANLARDA ORAYA GÖREDİR. AYET DEĞİŞİK COĞRAFYALARA GELENEKLERE VE
GÖRENEKLERE GÖRE GÜNÜN KOŞULLLARINA GÖRE YORUMA AÇIKTIR...
Alevi -Bektaşi islam anlayışı Namazı Zikirle
Birleştirmiştir. Farz olan namaz.. Riyadan.. şekilcilikten uzak olarak
tam bir teslimiyet içinde.. Ayin-i Cemlarde kılınır.... Ayin-i cemler
ise Genellikle Hafta da en az bir kez (perşembeyi Cumaya bağlayan
akşamları= Buna 48 perşembe ibadeti denir.. Sünniler bunu cuma günleri
ve öğle namazıyla birlikte kılarlar ) farzdır..
Admin- YÖNETİM
- Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 64
Nerden : istanbul
moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar
Geri: **.NAMAZ.**
ğönül ibadeti ,aşk
ibadeti ,nefis ibadeti,beyin ve ruh ibadeti ,ALLAHA şeklen değil insan
ademin aşk ile (tanrısına yakın olmak) ibadet etmesi .tasavvuf ilmiyle
bütün perdelerden makamdan geçip insani kamil ,ruh ,beden ,akıl ,ile
yönelme aşk ile .sırf beden ibadeti ,insanda tüm kapıları açmaz ..
..yönelme tanrı birliğine ..ALLAH EYVALLAH .
İsmişah! Bismişah Allah Allah...
Hakk, Dost, Zahir, Batın, Hazır, Gaib. Sırr-ül Sır Erenlerinin Gülcemallerine aşk...
Ber-Cemal-i Muhammed, Kemal-i İmam Hasan, İmam Hüseyin, Ali ra Bülende salavat...
Allahümme salli ala seyyidina Muhammed-in ve ala Ali Muhammed...
Kur'an-ı Kerim'in batıni yorumuna girerken...Hayırlar fet ola...
Şerler def ola.. Hakk-Muhammed-Ali yardımcımız, yol göstericimiz...
rehberimiz ola...
Allah Eyvallah...
Ey Canlar... Evvela şu biline ki... "Yartılmış olanların
kavrayışı, gerçeklikle ilişkili değildir; gerçeklik de, yaratılmış
olanlarla ilişkili değildir. Düşünceler, kişiye özgüdür;
yaratılmışların bu öznellikleri gerçeklerle ilişkili değildir. Gerçeğin
algılanması bu denli güçtür, ama Gerçekliğin gerçekliğinin algılanması
bundan kat kat güçtür. Üstelik Tanrı, Gerçekliğin ötesindedir ve
Gerçeklik, Tanrıyı kapsamaz... Halacı Mansur- Tavasin-.."
Bu Forum başlığı altında Kur'an 'nın Ayeti
Kerime'lerinin Alevi Bektaşi tasavvuf yorumlarını aktarmaya
çalışacağım... Allah Yardımcımız olsun
Nasıl beyan edem ol safi yari
Bir isminin manası cihana sığmaz
Hudud-u veçhinde bir "BA"i
Söylesem amma, lakin Lisana sığmaz.
İnsan katip olsa derya mürekkep
Ne yazar vasfını ne eder hesap
Bir harfi şerh olmaz yazsan bin kitap
Bir BA' BİSMİLMİLLAH Kur'an'a sığmaz.
Deruni NOKTA'YI BA aldı ismi
Mimarı münkinat, cismi ve resmi
İlim bir ELİF'tir NOKTA'DA bir MİM
Bu rumuzu gaib nihana sığmaz.
(Deruni)
Allah Eyvallah Şeyhen İlallah...
.....Alevi-veysel...
not :bir makam ileri ğit ..tüm CAN'lara saygılar ....
sitemize yeni gelen ve gelecek arkadaşlara öncelikle hoşgeldiniz derim
.namaz kısmına yazmadan önce şu yazdığım forumda konu başlıklı yazıyı
okumalıdır...tavsiyedir..
""ALEVİLİKTE TASAVVUFUN AŞAMALARI "" okumalarını tavsiye ederim
ibadeti ,nefis ibadeti,beyin ve ruh ibadeti ,ALLAHA şeklen değil insan
ademin aşk ile (tanrısına yakın olmak) ibadet etmesi .tasavvuf ilmiyle
bütün perdelerden makamdan geçip insani kamil ,ruh ,beden ,akıl ,ile
yönelme aşk ile .sırf beden ibadeti ,insanda tüm kapıları açmaz ..
..yönelme tanrı birliğine ..ALLAH EYVALLAH .
İsmişah! Bismişah Allah Allah...
Hakk, Dost, Zahir, Batın, Hazır, Gaib. Sırr-ül Sır Erenlerinin Gülcemallerine aşk...
Ber-Cemal-i Muhammed, Kemal-i İmam Hasan, İmam Hüseyin, Ali ra Bülende salavat...
Allahümme salli ala seyyidina Muhammed-in ve ala Ali Muhammed...
Kur'an-ı Kerim'in batıni yorumuna girerken...Hayırlar fet ola...
Şerler def ola.. Hakk-Muhammed-Ali yardımcımız, yol göstericimiz...
rehberimiz ola...
Allah Eyvallah...
Ey Canlar... Evvela şu biline ki... "Yartılmış olanların
kavrayışı, gerçeklikle ilişkili değildir; gerçeklik de, yaratılmış
olanlarla ilişkili değildir. Düşünceler, kişiye özgüdür;
yaratılmışların bu öznellikleri gerçeklerle ilişkili değildir. Gerçeğin
algılanması bu denli güçtür, ama Gerçekliğin gerçekliğinin algılanması
bundan kat kat güçtür. Üstelik Tanrı, Gerçekliğin ötesindedir ve
Gerçeklik, Tanrıyı kapsamaz... Halacı Mansur- Tavasin-.."
Bu Forum başlığı altında Kur'an 'nın Ayeti
Kerime'lerinin Alevi Bektaşi tasavvuf yorumlarını aktarmaya
çalışacağım... Allah Yardımcımız olsun
Nasıl beyan edem ol safi yari
Bir isminin manası cihana sığmaz
Hudud-u veçhinde bir "BA"i
Söylesem amma, lakin Lisana sığmaz.
İnsan katip olsa derya mürekkep
Ne yazar vasfını ne eder hesap
Bir harfi şerh olmaz yazsan bin kitap
Bir BA' BİSMİLMİLLAH Kur'an'a sığmaz.
Deruni NOKTA'YI BA aldı ismi
Mimarı münkinat, cismi ve resmi
İlim bir ELİF'tir NOKTA'DA bir MİM
Bu rumuzu gaib nihana sığmaz.
(Deruni)
Allah Eyvallah Şeyhen İlallah...
.....Alevi-veysel...
not :bir makam ileri ğit ..tüm CAN'lara saygılar ....
sitemize yeni gelen ve gelecek arkadaşlara öncelikle hoşgeldiniz derim
.namaz kısmına yazmadan önce şu yazdığım forumda konu başlıklı yazıyı
okumalıdır...tavsiyedir..
""ALEVİLİKTE TASAVVUFUN AŞAMALARI "" okumalarını tavsiye ederim
Admin- YÖNETİM
- Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 64
Nerden : istanbul
moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar
Geri: **.NAMAZ.**
Alevilikte Namaz Öncelikle namaz kelimesinin manasına bakmak gerek.
Namaz Farsçadan dilimize geçmiştir. Arapça salah anlamına gelmektedir.
Salah ise dua, niyaz anlamına gelmektedir.
Kuran’da ise şekilsel namazın kaç rekat olacağı hangi duaların okunacağı yazmamaktadır.
Kur’an’da 80 küsur yerde “secde” ve 264 yerde “dua” ibadeti faaliyeti geçmektedir ki, Aleviler de bu faaliyetleri “Niyaz” olarak yapmaktadırlar.
Nisa suresi 103. ayette şöyle yazar “Allah’ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin”
Buradan açıkça belli ki Allah’ı anmanın şekli ve şemali yoktur.
Aleviler Cemlerde halka namazı kılarlar. Burada zaten Kuran_ı Kerimde yazan secde,niyaz,ruku kelimeleri uygulanır.
. Alevilerde kıble insanın cemalidir, kıyam salavat ile ayağa doğrulmadır, kıraat ise Kur’an sure ve ayetlerinin duvaz ve nefeslerle diz üstü gelinerek saz eşliğinde okunmasıdır. Rükû’ya varma, Secde’ye inme, Sücûd yere niyaz, alın koyma, çapraz el bağlama, boyun bükme gibi vücud ritüellerini; Alevi cem ibadetinin her safhasında görmek mümkündür. Bu ibadet biçimine: “Halka Namazı” denir. Aleviler, Ayn-i Cem’de “Allah...Allah !” ya da“Huu...Huu... !” nidalarıyla yakarırlar ki; bu davranış biçimselliği, Araf Suresi 55. Ayeti’ne
dayanmaktadır. Bu Sure de şöyle emredilmektedir: “Rabbinize yalvara
yalvara ve için için dua edin...” Bu toplu tapınma ve yakarmalar
sonrasın da; canlar duazlar ve deyişler çalınıp söylenirken “için için”
dua ederler ve huşu içinde sağa sola hafifçe salınırlar, ellerini
dizlerinin üstüne öne doğru sürerek çekerler.
Bu satırlardan belli olunacağı gibi Cemlerimizde halka namazı sırasında Kuranda geçen ruku,secde kelimelerini uygulamaktayız.
Yunus Emre’nin Şu dizeleriyle bitirmek istiyorum bu konuyu:
“ Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz değil
Yetmiş iki millet dahi elin yüzün yumaz değil
Yol o dur ki doğru vara göz o dur ki Hakkı göre
Er o dur ki alçak dura yüceden bakan göz değil”.
(Yunus Emre)
Namaz Farsçadan dilimize geçmiştir. Arapça salah anlamına gelmektedir.
Salah ise dua, niyaz anlamına gelmektedir.
Kuran’da ise şekilsel namazın kaç rekat olacağı hangi duaların okunacağı yazmamaktadır.
Kur’an’da 80 küsur yerde “secde” ve 264 yerde “dua” ibadeti faaliyeti geçmektedir ki, Aleviler de bu faaliyetleri “Niyaz” olarak yapmaktadırlar.
Nisa suresi 103. ayette şöyle yazar “Allah’ı ayaktayken, otururken ve yan yatarken zikredin”
Buradan açıkça belli ki Allah’ı anmanın şekli ve şemali yoktur.
Aleviler Cemlerde halka namazı kılarlar. Burada zaten Kuran_ı Kerimde yazan secde,niyaz,ruku kelimeleri uygulanır.
. Alevilerde kıble insanın cemalidir, kıyam salavat ile ayağa doğrulmadır, kıraat ise Kur’an sure ve ayetlerinin duvaz ve nefeslerle diz üstü gelinerek saz eşliğinde okunmasıdır. Rükû’ya varma, Secde’ye inme, Sücûd yere niyaz, alın koyma, çapraz el bağlama, boyun bükme gibi vücud ritüellerini; Alevi cem ibadetinin her safhasında görmek mümkündür. Bu ibadet biçimine: “Halka Namazı” denir. Aleviler, Ayn-i Cem’de “Allah...Allah !” ya da“Huu...Huu... !” nidalarıyla yakarırlar ki; bu davranış biçimselliği, Araf Suresi 55. Ayeti’ne
dayanmaktadır. Bu Sure de şöyle emredilmektedir: “Rabbinize yalvara
yalvara ve için için dua edin...” Bu toplu tapınma ve yakarmalar
sonrasın da; canlar duazlar ve deyişler çalınıp söylenirken “için için”
dua ederler ve huşu içinde sağa sola hafifçe salınırlar, ellerini
dizlerinin üstüne öne doğru sürerek çekerler.
Bu satırlardan belli olunacağı gibi Cemlerimizde halka namazı sırasında Kuranda geçen ruku,secde kelimelerini uygulamaktayız.
Yunus Emre’nin Şu dizeleriyle bitirmek istiyorum bu konuyu:
“ Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz değil
Yetmiş iki millet dahi elin yüzün yumaz değil
Yol o dur ki doğru vara göz o dur ki Hakkı göre
Er o dur ki alçak dura yüceden bakan göz değil”.
(Yunus Emre)
Admin- YÖNETİM
- Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 64
Nerden : istanbul
moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Ocak 26, 2024 10:03 am tarafından alevi-veysel
» Türk tarihi
Cuma Ocak 05, 2024 7:57 pm tarafından alevi-veysel
» site trafiğimiz
Cuma Kas. 17, 2023 3:37 pm tarafından alevi-veysel
» forum resimlerimiz
Paz Ocak 09, 2022 8:09 pm tarafından Pir Veysel
» Melamiyye
Salı Ağus. 22, 2017 5:57 pm tarafından alevi-veysel
» Hasan Sabah ve Haşhaşiler tarikatı
Perş. Ara. 22, 2016 3:47 pm tarafından Admin
» OSMANLI DEVLETİNDE BEKTAŞİ TARİKATININ KAPATILMASI VE SONRASI GELİŞMELER
Perş. Ara. 22, 2016 3:43 pm tarafından Admin
» BİZİM SAYFAMIZ
Çarş. Haz. 15, 2016 8:05 pm tarafından Admin
» Zara AKDEDE (Cimilti) Köyü
Salı Mayıs 17, 2016 3:39 pm tarafından Admin