Giriş yap
Arama
En son konular
Mayıs 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
En bakılan konular
Sosyal yer imi
Kimler hatta?
Toplam 3 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 3 Misafir Yok
Sitede bugüne kadar en çok 216 kişi Cuma Ağus. 11, 2017 12:46 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 16 kayıtlı kullanıcımız varSon kaydolan kullanıcımız: Pir Veysel
Kullanıcılarımız toplam 5038 mesaj attılar bunda 681 konu
Virani Risalesi (DİVANI)
1 sayfadaki 1 sayfası
Virani Risalesi (DİVANI)
Canlar,
Virani Hazretlerine ait olduğu iddia edilen, gerçek arifliğin makamını
bildiren yazıyı Adil Ali Atalay'ın kitabından sizlerle paylaşmak
isterim..
Ey Talip! Hakikatta Aşıkı didarı mutlak. Elhamdülillah'tan murat,
Allah'ü Teala'ya inanmaktır.Ve Allahü Teala'ya inanmakta murat, Allahü
Teala'yı fark etmektir. Eğer dilersen kendi özüne bak.Çünkü özünü bilen
Hakkı bilir. Özünü bilmeyen hakkı bilmez ve hakkı bilmeyen didara ermez
ve didara ermeyenin sureti ve özü/içi hayvandır. Ve hayvan olanlar,
makamı fakri fahriden (hak fakiri) habersizdir.
Her kim fakri (hak fakiri) farkın ihtirasın (hırslı isteğin) bilmezse o
kimse Mürşid'e erememiştir. Mürşid'e ermeyenler ise hakkı
bilmemiştir.Ve Hakkı bilmeyenler Hz. Muhammed'i, Hz. Ali'yi
bilmemiştir. Hz. Muhammed'i ve Hz. Ali'yi bilmeyenler dinsiz ve
imansızdırlar..
Şimdi ; Ey Talibi Hüda ! Hak dedikleri Hz. Muhammed ve Hz. Ali'dir.
Çünkü tamamen hak bunlardan bizlere göründü. Eğer adem isen anla! Eğer
hayvan isen var otunu otla. Çünkü bu hikmeti ve kudreti, adem olan
anlar ve öze erişir. Nitekim Hak Teala buyuruyor ; Bu Onsekizbin Alemi
yoktan var eyledikte; Bu Onsekiz bin alem içerisinde Onsekiz kere
Yüzbin canlıyı yaratmıştık. Ve herbirinin dimağına bir lezzet, bir
cümbüş, bir hikmet ve bir kudret vermiştik. Şimdi cümleye farz oldu
hakkı bilmek..
Bir Kapı vardır ki ''Tarikattır''. Yani bir kişi tarikatta noksan ise cahildir.
Şimdi Ey Talip; Hak Teala'nın muradı odur ki, Hak nedir, Batıl nedir ?
Muhammed nedir, Ali nedir ? Ve bunların Ali Evlatları kimlerdir ? Fakri
ve Erkânları nicedir ki, anın üzerine şiddetli sevgi beslerler. Ta ki
hakkı batıldan ayırıp anlar ve öze ererler. Muhammed Ali; evladına
ikrar getirmeyenler yalancıdırlar.!
Hak Teala buyuruyor ; ''TANRI LANETİ YALANCILARIN ÜZERİNEDİR''
İmdi, bir kişinin gümanı gitmezse, imanı dürüst olmaz. İmanı dürüst
olmadığı gibi anda malum odur ki ''NEFİS EHLİDİR''. Hep kendi halini
beğenir ve tâmah ehli olur. Dünyayı karnına koysan doymaz, kibirli ve
kendini beğenmiş olur. Mürşid'i dinlemez.
Her
kimde bu üç nesneyi görürseniz , bilin ki , o kişi şeytan gibi
kovulmuştur. Ezeli ve ebedi mahkumdur. Çünkü Hakk'ı inkâr eder. Hakk'ı
inkâr eden nefis ehlidir.
Gözü görmez bencillik ehli olur. Kulağı hak sözü işitmez, tâmah ehli olur.Sözünü yabancılara harcar.
İmdi , Ademin nefsi gözüne bağlıdır ve gözü kulağına, bencil ve
kibirli olması tâmaha, tâmâ sözüne bağlıdır. Şimdi bir kimsenin gözü
bir nesne görse, nefis üstün gelir.Bencillik meydana gelir ve tâmah çok
olur.Söz söyleyip gülerek ister. O kimseye istediğini vermezsen o zaman
karşısındakine kin tutar! haslet olur, bencillik eder. Tüm yaramaz
ameller bu iki nesne ile bina olur. Her kimde tamah olsa ; Nefis ve
bencillik hazırdır.
Hak Taalâ buyurur ;
İnni vestekberu kânâ kâfirin.. Yani
Şeha kimdeki var bu üç haslet
Aleyhi Lânedir o bet davet
Ki şeytan ademe kılmadı secde
Onun için boynuna geçti toku lanet
Dolaşmadı âdeme kavmu adudur
Habistir gösterir buğzu şekavet
Ve bu Üç nesne ile zahir oluptur
Ali evladına türlü hakaret
Virani kıl teberra kimde görsen
Bu üç feeli odur mutlak nihayet
Şimdi; Hak birdir, mabut birdir, maksut birdir. Eğer Hak'tan gayrı bir
nesneyi maksut edinirsen, bil ki mabudun odur. Resullullah buyurmuştur
; ''Küllü Maksudun Mabud'' Yani her neyi maksut edinirsen mabud'un odur.
Şimdi, Hak'tan gayrı bir nesne istemek reva değildir. Şimdi ey
talip ! Fakri fena (Hak Fukarası) ehlullah ve ahiret ehli andan malum
olur ki, la ihtiyaç olur.Hilafi nefisten gayrı bir nesne varıp bir
kimseye tenezzül etmez. Meğer Marifetullah ola. Çünkü ehlullah
marifettir ve ahirettir.
Şimdi ahiret ehli olan kişide nefis ve tamah olmaz.Bu mertebe ehli
fakirden zuhur eder.Zira ehli fakir olan aşıklar talibi dünya
olmaz.Talibi dünya olmayanda, tamah kalmaz ve ehli nefis, bencillik
dahi olmaz...
Şimdi beri gel ey talip karındaş ! Fakrını yad kıl, sen seni şad
kıl, eğer sen seni bünyad edeyim dersen eriş bir Mürşid-i Kâmil'e ki,
onda olmaya bu üç türlü haslet nesne ki ta ki senimenzile yetiştirip,
gönül binasını temel eyleye. Çünkü bu makam olgunların, alçakgönüllerin
makamıdır..
İmam Caferi
Sadık Hazretleri, buyruğunda buyuruyor; Fakirin canı Hz. Muhammed ve
Hz. Ali'dir. Çünkü biri Nebiyullah, biri Veliyullah'tır.
Şimdi ne engeldir ki ; Hak'tan kaçasın ! Gel beri Hak'tan kaçma.
Çünkü Hak'tan kaçan kâfir olur. Zira kim ki, Hz. Muhammed ve Hz. İmam
Ali'ya ikrâr eyledi, Anın hakkında buyrulmuştur ; Hak Teala buyuruyor ;
''Sakının o Ateşten ki , hazırlanmıştır kâfirlere ! ( Aliİmran 131. Ayet)
Ey Talip ! Tanrı'nın bu sözünü anlayıp inanan, ehli inkâr olmaz.
Çünkü bir kişi Ehlibeyt'i inkâr etse haleti nezdinde dünyadan imansız
gider. O Şah-ı Velayet bazı kimsenin salatını kılmadı..İki ekmeği
geriye bıraktığı için şimdi sen var fikreyle. Bu sözü düşün,acaba
Allahü Teala'nın birliğine ve Hz. Muhammed'in nübüvvetine, Hz. Ali'nin
imametine onun evladına ikrarın var mı ? Ya da yok mu ? Eğer adem isen
anla, adem değil isen bilinen odur ki hasretil dünya ve ahiretsin ve o
hazreti şahlar şahı buyuruyor ki ;
Bir kişi hakka ermez, Ta ki delili pirler
olmayınca, Pirler ehli marifettir. Bu dünyada cahil emel, ahireti
pirlerinden öğrenmek gerekir.
VİRANİ BABA
Virani Hazretlerine ait olduğu iddia edilen, gerçek arifliğin makamını
bildiren yazıyı Adil Ali Atalay'ın kitabından sizlerle paylaşmak
isterim..
Ey Talip! Hakikatta Aşıkı didarı mutlak. Elhamdülillah'tan murat,
Allah'ü Teala'ya inanmaktır.Ve Allahü Teala'ya inanmakta murat, Allahü
Teala'yı fark etmektir. Eğer dilersen kendi özüne bak.Çünkü özünü bilen
Hakkı bilir. Özünü bilmeyen hakkı bilmez ve hakkı bilmeyen didara ermez
ve didara ermeyenin sureti ve özü/içi hayvandır. Ve hayvan olanlar,
makamı fakri fahriden (hak fakiri) habersizdir.
Her kim fakri (hak fakiri) farkın ihtirasın (hırslı isteğin) bilmezse o
kimse Mürşid'e erememiştir. Mürşid'e ermeyenler ise hakkı
bilmemiştir.Ve Hakkı bilmeyenler Hz. Muhammed'i, Hz. Ali'yi
bilmemiştir. Hz. Muhammed'i ve Hz. Ali'yi bilmeyenler dinsiz ve
imansızdırlar..
Şimdi ; Ey Talibi Hüda ! Hak dedikleri Hz. Muhammed ve Hz. Ali'dir.
Çünkü tamamen hak bunlardan bizlere göründü. Eğer adem isen anla! Eğer
hayvan isen var otunu otla. Çünkü bu hikmeti ve kudreti, adem olan
anlar ve öze erişir. Nitekim Hak Teala buyuruyor ; Bu Onsekizbin Alemi
yoktan var eyledikte; Bu Onsekiz bin alem içerisinde Onsekiz kere
Yüzbin canlıyı yaratmıştık. Ve herbirinin dimağına bir lezzet, bir
cümbüş, bir hikmet ve bir kudret vermiştik. Şimdi cümleye farz oldu
hakkı bilmek..
Bir Kapı vardır ki ''Tarikattır''. Yani bir kişi tarikatta noksan ise cahildir.
Şimdi Ey Talip; Hak Teala'nın muradı odur ki, Hak nedir, Batıl nedir ?
Muhammed nedir, Ali nedir ? Ve bunların Ali Evlatları kimlerdir ? Fakri
ve Erkânları nicedir ki, anın üzerine şiddetli sevgi beslerler. Ta ki
hakkı batıldan ayırıp anlar ve öze ererler. Muhammed Ali; evladına
ikrar getirmeyenler yalancıdırlar.!
Hak Teala buyuruyor ; ''TANRI LANETİ YALANCILARIN ÜZERİNEDİR''
İmdi, bir kişinin gümanı gitmezse, imanı dürüst olmaz. İmanı dürüst
olmadığı gibi anda malum odur ki ''NEFİS EHLİDİR''. Hep kendi halini
beğenir ve tâmah ehli olur. Dünyayı karnına koysan doymaz, kibirli ve
kendini beğenmiş olur. Mürşid'i dinlemez.
Her
kimde bu üç nesneyi görürseniz , bilin ki , o kişi şeytan gibi
kovulmuştur. Ezeli ve ebedi mahkumdur. Çünkü Hakk'ı inkâr eder. Hakk'ı
inkâr eden nefis ehlidir.
Gözü görmez bencillik ehli olur. Kulağı hak sözü işitmez, tâmah ehli olur.Sözünü yabancılara harcar.
İmdi , Ademin nefsi gözüne bağlıdır ve gözü kulağına, bencil ve
kibirli olması tâmaha, tâmâ sözüne bağlıdır. Şimdi bir kimsenin gözü
bir nesne görse, nefis üstün gelir.Bencillik meydana gelir ve tâmah çok
olur.Söz söyleyip gülerek ister. O kimseye istediğini vermezsen o zaman
karşısındakine kin tutar! haslet olur, bencillik eder. Tüm yaramaz
ameller bu iki nesne ile bina olur. Her kimde tamah olsa ; Nefis ve
bencillik hazırdır.
Hak Taalâ buyurur ;
İnni vestekberu kânâ kâfirin.. Yani
Şeha kimdeki var bu üç haslet
Aleyhi Lânedir o bet davet
Ki şeytan ademe kılmadı secde
Onun için boynuna geçti toku lanet
Dolaşmadı âdeme kavmu adudur
Habistir gösterir buğzu şekavet
Ve bu Üç nesne ile zahir oluptur
Ali evladına türlü hakaret
Virani kıl teberra kimde görsen
Bu üç feeli odur mutlak nihayet
Şimdi; Hak birdir, mabut birdir, maksut birdir. Eğer Hak'tan gayrı bir
nesneyi maksut edinirsen, bil ki mabudun odur. Resullullah buyurmuştur
; ''Küllü Maksudun Mabud'' Yani her neyi maksut edinirsen mabud'un odur.
Şimdi, Hak'tan gayrı bir nesne istemek reva değildir. Şimdi ey
talip ! Fakri fena (Hak Fukarası) ehlullah ve ahiret ehli andan malum
olur ki, la ihtiyaç olur.Hilafi nefisten gayrı bir nesne varıp bir
kimseye tenezzül etmez. Meğer Marifetullah ola. Çünkü ehlullah
marifettir ve ahirettir.
Şimdi ahiret ehli olan kişide nefis ve tamah olmaz.Bu mertebe ehli
fakirden zuhur eder.Zira ehli fakir olan aşıklar talibi dünya
olmaz.Talibi dünya olmayanda, tamah kalmaz ve ehli nefis, bencillik
dahi olmaz...
Şimdi beri gel ey talip karındaş ! Fakrını yad kıl, sen seni şad
kıl, eğer sen seni bünyad edeyim dersen eriş bir Mürşid-i Kâmil'e ki,
onda olmaya bu üç türlü haslet nesne ki ta ki senimenzile yetiştirip,
gönül binasını temel eyleye. Çünkü bu makam olgunların, alçakgönüllerin
makamıdır..
İmam Caferi
Sadık Hazretleri, buyruğunda buyuruyor; Fakirin canı Hz. Muhammed ve
Hz. Ali'dir. Çünkü biri Nebiyullah, biri Veliyullah'tır.
Şimdi ne engeldir ki ; Hak'tan kaçasın ! Gel beri Hak'tan kaçma.
Çünkü Hak'tan kaçan kâfir olur. Zira kim ki, Hz. Muhammed ve Hz. İmam
Ali'ya ikrâr eyledi, Anın hakkında buyrulmuştur ; Hak Teala buyuruyor ;
''Sakının o Ateşten ki , hazırlanmıştır kâfirlere ! ( Aliİmran 131. Ayet)
Ey Talip ! Tanrı'nın bu sözünü anlayıp inanan, ehli inkâr olmaz.
Çünkü bir kişi Ehlibeyt'i inkâr etse haleti nezdinde dünyadan imansız
gider. O Şah-ı Velayet bazı kimsenin salatını kılmadı..İki ekmeği
geriye bıraktığı için şimdi sen var fikreyle. Bu sözü düşün,acaba
Allahü Teala'nın birliğine ve Hz. Muhammed'in nübüvvetine, Hz. Ali'nin
imametine onun evladına ikrarın var mı ? Ya da yok mu ? Eğer adem isen
anla, adem değil isen bilinen odur ki hasretil dünya ve ahiretsin ve o
hazreti şahlar şahı buyuruyor ki ;
Bir kişi hakka ermez, Ta ki delili pirler
olmayınca, Pirler ehli marifettir. Bu dünyada cahil emel, ahireti
pirlerinden öğrenmek gerekir.
Gel Dilber Ağlatma Beni Şah-I Merdan Aşkına
Dü Cihanın Ranimasi Şirri Yezdan Aşkına
Şahım Hasan Pir Hüseyin Kerbela Meydan İçin
Lütfedip Bağışla Cürmüm Ali Süphan Aşkına
İmam Zeynel Abidin'in Abina Umdumusa
Arayıp Özünde Bakiri Buldunusa
Ceddin Evlad-I Muhammet Cafer'i Bildin İse
Rahme Gel Ol Şah-I Merdan Ali Ümran Aşkına
Seyit Musa'yı Kazım'dır Ehl-İ Beytin
Serveri Cani Aşkı Nuş Edenler Müpteladır
Ekseri Sahi Şehidi Horasan İmam Rıza'dan Beri
Müptelayı Merhamet Kıl Kalb-İ Viran Aşkına
Ey Virani Çıkma Yoldan Doğru Raha Gel Beri
Muhabbet Şevkat Senindir Ey Hasan-Ül Askeri
Evliyalar Serfirazi Haci Bektaş-ı Veli
Sen Ganisin Ver Muradı Devri Mihtan Aşkına
Dü Cihanın Ranimasi Şirri Yezdan Aşkına
Şahım Hasan Pir Hüseyin Kerbela Meydan İçin
Lütfedip Bağışla Cürmüm Ali Süphan Aşkına
İmam Zeynel Abidin'in Abina Umdumusa
Arayıp Özünde Bakiri Buldunusa
Ceddin Evlad-I Muhammet Cafer'i Bildin İse
Rahme Gel Ol Şah-I Merdan Ali Ümran Aşkına
Seyit Musa'yı Kazım'dır Ehl-İ Beytin
Serveri Cani Aşkı Nuş Edenler Müpteladır
Ekseri Sahi Şehidi Horasan İmam Rıza'dan Beri
Müptelayı Merhamet Kıl Kalb-İ Viran Aşkına
Ey Virani Çıkma Yoldan Doğru Raha Gel Beri
Muhabbet Şevkat Senindir Ey Hasan-Ül Askeri
Evliyalar Serfirazi Haci Bektaş-ı Veli
Sen Ganisin Ver Muradı Devri Mihtan Aşkına
VİRANİ BABA
Admin- YÖNETİM
- Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 64
Nerden : istanbul
moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Ocak 26, 2024 10:03 am tarafından alevi-veysel
» Türk tarihi
Cuma Ocak 05, 2024 7:57 pm tarafından alevi-veysel
» site trafiğimiz
Cuma Kas. 17, 2023 3:37 pm tarafından alevi-veysel
» forum resimlerimiz
Paz Ocak 09, 2022 8:09 pm tarafından Pir Veysel
» Melamiyye
Salı Ağus. 22, 2017 5:57 pm tarafından alevi-veysel
» Hasan Sabah ve Haşhaşiler tarikatı
Perş. Ara. 22, 2016 3:47 pm tarafından Admin
» OSMANLI DEVLETİNDE BEKTAŞİ TARİKATININ KAPATILMASI VE SONRASI GELİŞMELER
Perş. Ara. 22, 2016 3:43 pm tarafından Admin
» BİZİM SAYFAMIZ
Çarş. Haz. 15, 2016 8:05 pm tarafından Admin
» Zara AKDEDE (Cimilti) Köyü
Salı Mayıs 17, 2016 3:39 pm tarafından Admin