ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL
ALLAH-MUHAMMED -YA ALİ.

Vahdetin sırrına ereyim dersen
Vucudun şehrine gireyim dersen
Tüm alemi aynı göreyim dersen
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Küntü kenzin sırrına ermek için
Tüm alemi kendinde görmek için
Hakk sende olduğun bilmek için
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Enel Hakk sırrına erişmek için
Tüm varlığı bir gözle görmek için
Vahdeti vücuda ulaşmak için
Önce kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Hakkı Baba Hakk'ı bileyim dersen
Hakk'a Hakk-el yakin olayım dersen
Sen kendi kendini bileyim dersen

..ÖNCE KENDİ ÖZÜNÜ BİLMEN GEREK..

..Dönen dönsün yolundan ,Ben dönmezem yolumdan..
Giriş yap

Şifremi unuttum

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Melamiyye
Salı Ağus. 22, 2017 5:57 pm tarafından alevi-veysel

» Hasan Sabah ve Haşhaşiler tarikatı
Perş. Ara. 22, 2016 3:47 pm tarafından Admin

» OSMANLI DEVLETİNDE BEKTAŞİ TARİKATININ KAPATILMASI VE SONRASI GELİŞMELER
Perş. Ara. 22, 2016 3:43 pm tarafından Admin

» BİZİM SAYFAMIZ
Çarş. Haz. 15, 2016 8:05 pm tarafından Admin

» Zara AKDEDE (Cimilti) Köyü
Salı Mayıs 17, 2016 3:39 pm tarafından Admin

» alevilik bilgi forumu avatarlar
Salı Mayıs 03, 2016 1:18 pm tarafından Admin

» Karışık Gifler-Hareketli Gifler
Ptsi Mayıs 02, 2016 4:46 pm tarafından Admin

» TÜRKİYE GÜNDEMİ RESİM VE SÖZLERLE.
Cuma Nis. 29, 2016 10:48 am tarafından Admin

» ŞERİ-SÜNNİLİKTE KADIN
Ptsi Nis. 25, 2016 2:57 pm tarafından Admin

Haziran 2018
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Takvim Takvim

Galeri


Ortaklar
bedava forum

RSS akısı


Yahoo! 
MSN 
AOL 
Netvibes 
Bloglines 


Sosyal yer imi

Sosyal yer imi digg  Sosyal yer imi delicious  Sosyal yer imi reddit  Sosyal yer imi stumbleupon  Sosyal yer imi slashdot  Sosyal yer imi yahoo  Sosyal yer imi google  Sosyal yer imi blogmarks  Sosyal yer imi live      

Sosyal bookmarking sitesinde ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL adresi saklayın ve paylaşın

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 216 kişi Cuma Ağus. 11, 2017 12:46 am tarihinde online oldu.
Istatistikler
Toplam 13 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: ZiLaN

Kullanıcılarımız toplam 5026 mesaj attılar bunda 676 konu

tasavvuf ilmi derleme

Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 11:50 am

......VAHDET-İ MEVCUD.......

TASAVVUF'un en yetkin evresi ve son aşamasıdır. Özellikle ALEVİ-BEKTAŞİ'
ler tasavvufun bu aşamasına inanırlar. Yanlız bu aşamada bir belirginsizlik ve
Vahdet-i Vücud'la karıştırma vardır. Gerek mutasavvıflar, gerekse düşünceleri
bu alanda pek ayrışmamıştır

Vahdet-i mevcut (...) biraz daha karmaşıktır ve tasavvufun bu yönelişi içinde olanlarla,resmi islam arasındaki boşluk, birden bire uçurum halini alır. Vah
det-i Vücud'daki "varlık birliği" anlamını alır.Buna göre Tanrı, varlıkların, doganın, evrenin birliğidir,bütün varolanların birliğidir. Bu varoluşun başı ve sonu yoktur. Oysa bu resmi yada ortodoks islamın en temel inançlarından yaratılışa vurulan bir darbedir. Yaratmak ve yaratılmak bu inançta yok olmuş
tur. Bu iki kavram çevresinde oluşan görüşler, Alevi-Bektaşi düşüncesi, tarihsel
çizgisi boyunca her iki kavramı savunan akım ve inançları bünyesine aldığı orada eritip kaynaştırdığı için bu iki inanç bu ortamda sık sık birbiri içine geçmiş, birbiriyle kaynaşmış bir biçimde bulunur.

ALEVİ-BEKTAŞİ'ler Vahdet-i Vücud'u daha geliştirir, Vahdet-i Mevcud'a dö
nüştürürler. Vahdet-i Vücud'daki varlığın birliği,insanın kendini aşarak Tanrıya yönelmesi ve doğadakilerin Tanrı cevherinin görüntüleri olduğu anlayışı Vahdet-i Mevcud'da tüm varlıkların birliğine, doğada görünen herşeyin Tanrı'nın bir parçası olduğuna ve varlığın ancak HAKK'la (Tanrı'yla)
ortaya çıktığı anlayışına/ inancına ulaşır. Bu aşamada "ben TANRIYIM-ENEL
HAK" diyen HALLAC-I MANSUR'un ........"SUYUN rengi kabın rengidir" diyen
CÜNEYD-İ BAĞDADİ'nin ve "TANRI'yı görmek isteyenler eşyaya baksınlar" diyen MUHYİTTİN-İ ARABİ'nin yalın maddeciliği ortaya çıkmakta ve Batı tasavvufundaki "Tanrı, evrenin toplamından başka birşey değildir " diyen Kamutanrıcılığıyla ( panteizm) birleşilmektedir. Tanrı'yla evren ve insan arasındaki ikilikler tümüyle kalkmış ve birlik doğmuştur. İnsan "birlik"e
ulaşabilmek için "aşk" 'la bağlılık ve kendini tümden adama yolunu-yönetimini
kavramıştır. İnsan her şeyin karşıtıyla birlikte varolacağı anlayışındadır. Bu,
bilmek-bulmak-olmak sürecidir. İlk kez Muhyittin Arabi'yle tasavvuf düşüncesine giren ,İNSANIN en yetkin / olgun evresini dile getiren "İNSAN-I
KAMİL" terimi bu aşamada tam anlamıyla gercekleşir. İnsan bir küçük evren
(mikrokozmik) olarak düşünülür.

20.y.yılın başlarının ALEVİ-BEKTAŞİLİK araştırmacılarından olan Besim Atalay Vahdet-i Vücud'la Vahdet-i Mevcut arasındaki ince ayrımı ustalıkla
belirler. Ona göre;

"Vahdet-i Vücud çok kere Vahdet-i Mevcud'la karıştırılır ..Hele CAHİL YOL İZLEYİCİLERİ ve şeyhler bu iki anlayış arasındaki ince farktan habersiz
dirler. Vahdet-i Vücud (....) sonlunun kendini aşarak sonsuz olana yücelmesisidir.

Gerçek varlık sonsuzdur .Öbürleri geçici birer gölgeden ibarettir .Yeni anlatım
da şöyle söylenebilir. Tanrı bir cevherdir, bir ruhtur. Doğa O cevherin görüntü
lerinden başka bir şey değildir (..). Vahdet-i Mevcud'u savunanlara göre varlık ancak HAK'la vardır. Varlık HAK'tır ve ilahi hakikatten ibarettir..(...) Vahdet-i Vücud'a en çok önem verenler MEVLEVİlerle başka tarikatların bağla
rıdır. Vahdet-i Mevcud'a Bektaşiler ve Melamiler fazla önem verirler.

Tasavvuf, İslam dininin daha çok ...AHLAKSAL...kurallarında ve varlık birliği
inancından hareket eder. İnsanın ERDEM e kavuşmasını olgunlaşmasını amaçlar. Tasavuf dilinde bu ..."KAMİL İNSAN"..sözüyle dile getirilir. Bireysel
olgunlaşmalar amaçlanmıştır. Hem tasavvuf hemde toplum henüz bu aşamada
bireycilikten kurtulmamıştır...Vahdet-i Vücud'a kadarki tasavvuf aşamaları bu
niteliği taşırlar. Vahdet-i Vücud bu alanda, bireycilikten toplumsallığa ve toplumculuğa bir geçiştir. Vahdet-i Mevcud'da artık bireysel erdemlik, olgun
luk değil, bireyler teker teker bunu aşmışlardır, toplumsal erdemlik, olgunluk ereklenir. Tüm toplumun yetkinleşmesi ,erdemleşmesi olgunlaşması amaçlanır.
Bunun için çalışır. Yani Vahdet-i Mevcud'da tasavvuf bireycilikten kurtulmuş
,toplumsallık kazanmıştır. Tasavvufun ve ALEVİ-BEKTAŞİ'liğin amaçladığı ideal
birey Vahdet-i Vücud'da ideal toplum ve düzense Vahdet-i Mevcud'da gerçekleşir. Tasavvufun dilinde bu aşama ve düzey "KAMİL TOPLUM"un yara
tılmasıyla tamamlanır. Bu aşamada artık tasavvuf ...."bireysel kurtuluştan
toplumsal kurtuluşa" ulaşmıştır ...ANADOLU öncesi tasavvufta "HAKK ile HAKK olma" ya ulaşmaya çalışılırken ve ..."KAMİL İNSAN" amaçlanırken; ANADOLU tasavvufunda ....."HAKK'tan HALKA inme" ye çalışılır ve ...."KAMİL
TOPLUM amaçlanır...

ALEVİ-BEKTAŞİ felsefesinin merkezinde insan vardır. Çabalar insana yöneliktir. Alevi-bektaşilik doğrudan insan etkeni üzerinde kurulmuştur. İnsanın
kutsallığına inanılır. Tanrı'yla özdeşleştirilerek kutsallaştırılır... Varolanların en
değerlisidir...İnsan,gönlü nedeniyle kutsaldır..Çünkü,Gönlü Tanrı'nın evidir. Dinsel kaynaklı bu kutsallık Vahdet-i Mevcudculukla dünyasallaşır.Tasavvuf
taki bu insan anlayışının kaynaklarından biri de KURAN'dır Tasavvufun yapısı
içerisinde özümsediği ve yoğurduğu bu değerler

....Alevi-Bektaşilikte kendini bulur....


Canlara .saygılar...alibabalı .

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 11:51 am

ALLAH-MUHAMMED -YA ALİ.

Vahdetin sırrına ereyim dersen
Vucudun şehrine gireyim dersen
Tüm alemi aynı göreyim dersen
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Küntü kenzin sırrına ermek için
Tüm alemi kendinde görmek için
Hakk sende olduğun bilmek için
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Enel Hakk sırrına erişmek için
Tüm varlığı bir gözle görmek için
Vahdeti vücuda ulaşmak için
Önce kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Hakkı Baba Hakk'ı bileyim dersen
Hakk'a Hakk-el yakin olayım dersen
Sen kendi kendini bileyim dersen

..ÖNCE KENDİ ÖZÜNÜ BİLMEN GEREK..

..Dönen dönsün yolundan ,Ben dönmezem yolumdan..

saygılar CAN'lar...

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 11:52 am

...........ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ..

Kırklar ve kırklar'ın oluşturduğu "KIRKLAR MECLİSİ"

Alevi-Bektaşi muhayyilesi çeşitli zaman dilimlerinde yaşamış kişileri bu
Kırklar Meclisi üyeleri olarak tasarlanmıştır. Genel kanı Kırk'ların,"Sırr-ı
Hakikat" makamı olduğu yolundadır. Kırkların tam olarak kimlerden oluştuğu bilinmemektedir. İçlerinde SELMAN-I FARİSİ ve KAMBER'in yer
aldığı Hz. Muhammed'e ve Ehlibeyt'e candan bağlı olan bu insanlar Kuran'ın yoruma dayalı ayetlerini açıklamak, onlardaki gizli mesajları
anlatmak ve bildirmek için Hz.Ali tarafından eğitilmişlerdir. Bu nedenle "Kırklar" olarak belirtilen bu insanlar İslam ve Alevi felsefesinin bel
kemiğini oluştururlar. Çoğu Peygamber Mescidi'nde kaldığı için bunlara
""Ashab-ı Soffa" (soffa ashabı) denilmektedir. Kırkları eğitip Tanrı erenliği makamına çıkardığı için HZ.ALİ'ye ""ŞAH-I VİLAYET" (Veliler
Şahı) sanı verilmiştir. İslam tasavvufunun ve tarikat soy çizgisinin başlangıcı olan Kırklar, Alevi-Bektaşiler'ce kutsal görülür


....Yaşar TÜKEK'den alıntıdır Şahkulu Sultan Dergahı ..yazıt eserinden..




Niyazım seksen bin Urum erine
Yetire doksan bin Horasan pirine
Yüz bin şah evliyasının nuruna
Bağışla gel bizi Yaradan medet

Yek nefeste canın binasını kuran
On sekiz bin alemin kalbine giren
Çar unsura şeş cihetten dem veren
La mekan iline yol eden medet

İptida vücudu Adem'i kuran
Havva ile cennet içre oturan
Tamir edip bu dünyayı getiren
Naci ile Şit'i yar eden medet

EZEL kudret kandilinde NUR eden
O zamanda Adem ile yar eden
Güruhu-u naci KAVLİNDE sır eden
Muhabbet kulların NUR eden medet


..DÖNEN DÖNSÜN YOLUNDAN ,BEN DÖNMEZEM YOLUMDAN ...


Alibaba..

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 11:53 am

.....................KAALÜ BELÂ......................


..Bu deyim.....Tasavvufi bir anlam içerir..kelimenin orjinal hali ve açıkla
ması şöyledir.....

***KAALÜ BELÂ...öncesiz ,ezel....Ruhlar meclisi...anlamına gelir. Keli
menin tasavvufta ki karşılığı şudur.....

..Bu alem..ve Evren yaratılmadan ...bütün....ruhlar alemindeydi....bu ale
me **Bezm-i Elest alemide denir....

...Alevi-Bektaşi inancında Ademe """CAN"""diye hitap edilir. Bu Kelime ölümsüzlük anlamı taşır.......Yani ölen yok olan ve fani Dünyaya ait olan sadece bedenlerimizdir......Oysa ruhlarımız ve Canlarımız asla yok olmaz.
Çünkü hepimiz bu alem yokken Bezm-i Alemde ruh olarak birlik makamından
....Kopup gelen **NUR" parçalarıyız...ve geri dönüşümüz.. Ezel ve Ebed
olan mutlak olan YARATAN'adır.....

...Bu alemde yaratılan ile yaratan birdir....fani aleme geliş______________ makamından Zahiri olarak ayrılış anlamı gelir fakat ebedidönüş yine
Birlik makamınadır......Çünkü..Hakikatte var olan sadece Onundur....

.....İşte Kaalü Belâdan berû mûselmanım yada müslümanım demek
.....Daha bu Dünya ve alem yokken ezelden .............. ....

***LA İLAHE İLALLAH MUHAMMED'EN RESULULLAH ALİ-ÜL VELİULLAH **
diyenim demektir
ALLAH EYVALLAH.....




canlara .saygılar.....

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:01 pm

Sayın CANLAR; Öncelikle Tasavvufun iyi anlaşılması veya ne okuduğunu anlayıp kavraması açısında tasavvuf terimleri hakkında kısa açıklamalarımla
tekrar konunun özüne döneceğim...

TASAVVUF:1.Sof giymek; saf olmak; ilk safta bulunmak;sulfa ashabı gibi
yaşamak.

2.tasavvuf
a.Tasavvuf baştan başa edeptir.

b.Kötü huyları terk edip güzel huylar edinmektir.

c.Kimseden incinmemek, kimseyi incitmemektir.

d.Nefse karşı girişilen ve barışı olmayan bir savaştır.

f.Herkesin yükünü çekmek,kimseye yük olmamaktır.

g.Bütün mesuplarının birbirini dost ve kardeş tanıdığı bir birliktir.

h.Hak ile birlikte ve O'nun huzurunda olma halidir,

i.Hakk' seni senden öldürmesi ve kendisiyle yaşatmasıdır.

j.Keşf ve temaşa halidir.

k.Temiz bir kalp, pak bir gönül sahibi olmaktır.

n.Hakk'a ermektir (ermiş olmaktır).....

canlara saygılar ....EYVALLAH.

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:02 pm

*TASAVVUF İLMİ DERİN BİR İLİMDİR.ANCAK KALP GÖZÜ AÇIK OLANLAR BU İLME HAKİM OLABİLİR..*

Sevgili canlar :Tasavvuf ilminden devam ediyoruz belirtiğim gibi tasavvufu anlama kavrama vede yorumlama açısından tasavvuf ,terim ve açıklamalarıyla
devam edecegim ..saygılarımla...

*LAHUT/NASUT: İlahi alem,uluhiyet alemi, ruhani, manevi alem. Saf vahdete
delahut denir. Dünya, insanlar ve insanlıkla....ilgili şeyler. Nasut'tur.
Alem-i Lahut, Alem-i Nasut bu iki alemin isimleridir.

Tasavvuf tariki, nefsi ayıklayıp temizlemek ve ruhu pak ederek... Lahut..
alemine yükselmek yoludur.

CEBERÜT ALEMİ: İlahi isim ve sıfatlar alemi. Emr-meleküt-gayb alemi. Ruhlar
ve ruhaniler alemi, zira madde ve müddet vasıtası olmaksızın Hakk'ın emriy
le vücud bulmuştur. Alem-i halk, mülk, şahadet cisimler ve cismaniler alemi
,emirden sonra madde müddetle vücut bulan alem..

MELEKÜT ALEMİ-,CEBERÜT ALEMİ: Arştan arza kadar meleküt alemi, bunun
dışındaki ...ilahi tecelliler ceberrüt alemidir.

MÜLK ALEMİ- MELEKÜT ALEMİ: Zahir alem mülk alemi, batın alem meleküt alemidir..


..canlar saygılar..

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:11 pm

KONU:Tasavvuf

VELİ-VELAYET:Allah'ın isimleri arasında olan,Veli yardım eden demektir.Emir sahi
bi,inananların dostu (velisi) olup,onların işlerini daha iyi,daha doğru yapmala
rını sağlayan kişilere ..VELİ..denir. Veli'lerin hizmetlerine ve makamlarına VELAYET denir. Alevi inancında Nübüvvet Hz.Muhammed ile bitmiş ve VELAYET
Hz.Ali ile başlamıştır.
*"Dikkat ediniz.Allah'ın velileri için ne korku vardır,ne de onlar üzülecek
lerdir."* (Kuran 10:62)

YAKİN:Düşüncenin veya inancı herhangi bir kuşkunun giremiyeceği bir kes
kinliğe ulaşması, İlmin nefse yerleşmesidir.

İLM'EL YAKİN:Keskinliğin ilk mertebesi, gerçeğin bilgisi.

AYNE'L-YAKİN:Keskinliğin ikinci mertebesi. Gerçekleri görerek,izleyerek,müşa
hade ederek bilgilenmek.

HAKK'EL YAKİN (Hakikat'ül yakin):Kesinliğin son mertebesi.Bütün varlıkları kuşatan, ya da varlıkların nedeni olan gerçeğin inanan tarafından içselleştirilmesi, varlıklardan ve olaylardan Tanrı'nın varlığını, yansımalarını
algılamak.

"Yakini öğrenin, çünkü bende sizinle beraber öğrenmekteyim"

*Hz Muhammet*


Canlar saygılar .aleviyim diyen herkese....

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:12 pm

Canlar Tasavvuf amaçlı terimler sözcüğü ileride yazacagım ağırlaştırılmış yazıtların önemi
ve anlamı kavranması için gerekli olacaktır gerçek ilim ALEVİLİK ögretisi süregi
içsel boyutu tasavvufla ile birleşip eksiksiz günümüz zamanına gelmiştir ..bizlere düşen ;bu parelelde inancımızı taşımak ,görüyoruz bir kısım çevreler bilinçsizce Aleviliğin içine bir şeyler empoze ederek gereksiz durumlar yaratıyorlar ;OYSA ....onların bilmediği şey biz yol ve değerlerine bağlı ,donanımlı bilinçli alevileriz ...eyvallah...Can..lar..

....BATİNİLİK NEDİR?
Kur'an ve Hadislerin zahiri ( dışsal,açıkça anlaşılan ) anlamlarının yanısıra asıl bilinmesi gereken ...Batıni (İÇSEL, herkes tarafından anlaşılmayan) ..anlam
ları da bulunduğunu ileri süren ekol...Buna göre ,Şeriat'ın ve dinsel ilkelerin..
batıni anlamları akılla kavranamazlar, ancak masum (günahsız) ...bir ..imamın
öğretmesiyle bilinebilir. Batıni anlamlar öğrenilince, birer sembol durumunda olan emir ve yasakların Zahiri anlamlarına göre davranma zorunluluğu ortadan kalkar.......

.....TEVELLA:Hz.Muhammedi, Hz.Ali'yi Ehli Beyti, 12 İmamı, 14 Masumu,
17 Kemerbesti ve bunların sevdalılarını derin bir aşkla, içtenlikle sevmek, on
lar için üzülmektir..


....TEBERRA: Ehli Beyt'e 12 İmama, 14 Masuma ve 17 Kemerbeste düşmanlık gösterenleri, katledenleri lânetle anmak, Kerbelâ faciasının suçlularına
lânet yağdırmak ve bu zalimleri sevenlerden de uzak durmaktır....

Canlar saygılar...

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:12 pm

*Can'lar tasavvuf ilmi ile Alevilik yolumuz öğretilerini gayet net öğrebiliriz .



*Burdan okuyarak bilğilerini tazeleyebilirler;Tüm *CAN*lara saygılar.


Canlar "Kamil İnsan " olmanın koşulu "Dört Kapı'"dan geçmektedir.


Hacı Bektaş Veli, Mevlâna ile karşılaştı ğında "Şeriat'ta şu senindir,

bu be nim; Tarikat'ta hem senindir hem benim; Hakikat'ta ise ne

senindir,ne benim " diyerek,konunun felsefi yanını, net biçimde orta

ya koymuştur.

"Dört kapı" kavramı da diğer pek çok kural gibi,Aleviliğin vazgeçemeye-
ceği ilkelerdir: Şeriat kapısı ,Tarikat kapısı, Marifet kapısı ,Hakikat Kapısı....
Bunlardan geçilmediği zaman kişi hamdır,çiğdir. Alevi süreğine girmek ancak bu dört kapıdan geçmekle mümkündür.

BİRLİK, DİRLİK KAPISI

En son kapı "Hakikat kapısı'dır. Adındanda anlaşılacağı gibi, gerçek kapı budur.Bu kapıda insan kendini eğitir.eksiklerini tamamlar ve Tanrı'yla karşı karşıya gelir. Bu kapıda birlik vardır,dirlik vardır Birlikte üretip,birlikte tüket
mek vardır.Bu kapıda,insanlar arasında ayrı gayri yoktur. Herşey toplum için
dir. Dayanışmak yardımlaşmak...bu kapıdan geçmekle mümkündür.

......Hacı Bektaş'ın dediği gibi,bu kapıda "Ne senindir,ne benim"; halkındır
toplumundur. Benlik yok olmuştur.
Hakikat kapısına varmak için, önce Şeriat kapısından, ardından Tari
kat kapısından daha sonra da marifet kapısından geçmek şarttır. Bu üç
kapıdan birinde başarı gösteremeyenler gerçek kapıya ulaşamazlar .Alevi
lerce her vesileyle anılan ve çok önemsenen bu dört kural şu şekilde açıklanabilir:

..Şeriat Kapısı
..Tarikat Kapısı
..Marifet Kapısı
..Hakikat Kapısı..

..Şeriat Kapısı: Kişi bu kapıdayken,İslamiyet'in koyduğu kurallara hiçbir ek-
sik bırakmadan uymak zorundadır.Peygamberimiz Hz.Muhammed, Müslüman
lıkta uyulması gereken bütün kuralları bu kapıya koymuştur.Bir Alevi de, Sünni gibi daha yolun başındayken bu kurallara uyacaktır belki fakat ne var
ki, Anadolu Alevileri bu kapıdan çoktan geçtiklerine inanırlar. Burada daha çok şekilcilik vardır. Önemli olan esas ise, öz ise bu kadar katı kurallar niye?.....
..Hacı Bektaş Veli'nin öğretisinden etkilenen, "Aleviler bu kapıdan çok
tan geçtiklerine inanmaktadırlar" demişti. inanışa göre, yüzyıllar önce bu görev tamamlanmıştır. Aynı şeyleri tekrarlamanın hiç bir yararı yoktur, anlamı da yoktur. Aleviler'in Ulu bildiği ünlü ozan Kul Nesimi bu görüşü şu
şekilde şiirleştir miştir;

Abdestimiz katlanmak
Namazımız sabretmek
Biz oruç tutarız
Ramazana benzemez

..Tarikat Kapısı: Alevi-Bektaşi inancına göre, Tarikat kapısı Hazreti Ali'den
kalmıştır. Alevi süreginin,ana ilkeleri bu kapı ile ortaya konmaktadır. birisiyle
MUSAHİP (Yol kardeşi) olmayanların kesinlikle bu kapıdan geçmaya hakları yoktur.Tarikat yolunda yürümek kolay değildir.Belli yükümlülükleri vardır.
Bunların en önemlisi tarikat eri olan insanın sır saklamasıdır;ser verip sır vermemesi gerekir.
..Marifet kapısı: Önceki kapılardan başarıyla geçen kişi Marifet kapısına girmeye hak kazanmıştır.Marifet kapısı,bilim kapısıdır...
Marifet kapısı ,öyle bir kapıdır ki ,çiği pişkin,hamı oldun kılar.Bu kapıdan,
giren can bilgisizlikten arınmış olarak çıkar.En zor kapı, burasıdır.Üç evresi vardır.İlki "Ayne'I-yakın",ikincisi "İlme'Iyakın",son evre ise "Hakke'I-yakın"dir.
Ayne'I-yakın,bizzat görerek tanıyıp öğrenmektir.İlme'I-yakın,bir müddet eğitim görerek öğrenip tanımaktır.Hakke'I-yakın ise,sonuca varmaktır,
doğruyu bulmaktır.Bu marifet kapısının en son aşamasıdır.Evrenin ve doğanın nasıl oluştuğunu,yaratılışını,öğrenip kavramak,ancak bu durakta,
yani Hakke'I-yakın durağında mümkündür.Kişi,artık bu noktada belli bir senteze varmıştır.
...Hakikat Kapısı:Şeriat,Tarikat ve Marifet kapılarını geçip Hakikat(Gerçekler)kapısına ulaşabilen bir kişi artı insan-ı kâmildir.Tanrı'ya,doğa ve evrene ait bütün bilgiler,ancak bu kapıda öğrenilebilir.Gerçekleri öğrenip kavramak,Hakikat kapısı'ndan geçmekle mümkündür.Kişi burada Tanrı ile yüzyüzedir.O'nunla beraberdir...Benlik burada yok olur.Bu kapıdan geçmiş insanda bencillik olmaz,kibir olmaz,kin olmaz...Birlik ve beraberliğin önemi burada anlaşılır.


Şer'i şerif inkâr olunmaz amma
Şeriat var şeriattan içeri
Tarikat sırrullah bulunmaz amma
Tarikat var tarikattan içeri

Gördüğüm şeriat şeriat değil
Gittiğin tarikat tarikat değil
Hakikat sandığın hakikat değil
Hakikat var hakikattan içeri

Vech-Harabi'ye gel eyle dikkat
Hakk'ın cemaline eylersin rüyet
Sade "Hak var"demek,değil marifet
Marifet var ,marifetten içeri

.tüm Canlara saygılarımla..

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:13 pm

**Alevi - Bektaşi Uluları **

ÜÇLER:
ALLAH-MUHAMMED-ALİ.

BEŞLER:
Hz.Muhammed-Ali-Fatma-Hasan ve Hüseyin.

YEDİLER:
Hz.Muhammed,eşi Hatice, kızı Fatma, damadı ve yeğeni Ali,to
runları Hasan ve Hüseyin; Hz. Muhammed'in ailesinden,
Ehl-i Beytinden saydığı Selman Farisi'dir

tüm CAN'lara saygılar....

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:15 pm

********
Ta KALUBELAdan sevdik seviştik
Bizimle ezeli yardır muhabbet
Üstad mezarında ikrar konuştuk
Mümine kadim ikrardır muhabbet


Muhabbettir la ilahe illallah
Muhabbettir Muhammedün Resulullah
Muhabbettir Ali Şah Veliyullah
Üç, isim manada birdir muhabbet


Allah, Muhammed Ali ortasında
Beytullah içinde Hak haznesinde
Kudret kandilinde aşk sahrasında
Cibrilin gördüğü nurdur muhabbet


Kudret kelamını söyler Cebrail
Rıza lokmasını sunar Mikail
Canı cana ulaştırır Azrail
İsrafil ağzında surdur muhabbet.


Allah eyvallah ...


tüm canlara saygılar ,Yol birdir .yolun sonuna varan CAN'a ...


***AŞK*** ......OLSUN..

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:16 pm

***NACİ***


İslamiyeti
benimsemiş bir kuruluş – tarikat- dur. Bu kuruluşa göre tanrı birdir,
yaratıcıdır, önsüz-sonsuzdur, ölümsüzdür. Muhammed O’nun elçisidir,
ondan önce gelen peygamberlerde tanrı elçileridir. Kur an doğru yoldur.
Bütün iyilikler tanrıdan gelir, yazgı yargı günü vardır , Ancak ,
insanda tekil istenç ( cuz-i irade) bulunmaktadır. İnsan bu tekil
istençle tanrısal istence ( külli irade) katılır. Kötülük tanrıdan
değil, tekil istenci olan insanın davranışlarından kaynaklanır.



Bu
düşünceleri benimsemesine karşın , Nacilik Ali’nin imam olması
gerektiğini, onun soyuna yaraştığı kanısındadır. Nacilik On İki İmam
İnancına bağlıdır. Onu sünnilikten ayıran başlıca özellik budur. Bu
nedenle Bektaşiler , kendileri Naci Topluluğu (gürüh-i naci
) derler, bu da “kurtulmuş topluluk” anlamındadır.( Naci ; kurtulmuş demektir.)


Yol birdir: ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ..diyelim.

Yolun sonuna varan CAN'a ***AŞK*** olsun 

*Tüm CAN'lara saygılar....

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:24 pm

(Duaz-ı İmam)


İlâhi Mustafa Mürteza hakkı
İnsan-ı Kâmilden ayırma bizi
Yüz-i yirmidörtbin Enbiya hakkı
İnsan-ı Kâmilden ayırma bizi
Desti girimizdir İmam-ı Hasan
Hüseyn-i kerbelâ şah-ı şehid'an
İmam Zeynel, İmam Bakır elaman
İnsan-ı kâmilden ayırma bizi
Caferi Sadık cümlemizin serveri
Musa Kâzım, Rıza yolun rehberi
Medet mürvet Taki, Naki, Askeri
İnsan-ı kâmilden ayırma bizi
Muhammed Mehdi'dir şah-ı velâyet
İşitir cihanı nuru hidayet
Niyazımız budur her dem her saat
İnsan-ı kâmilden ayırma bizi
Sıtkı'yam dünyaya eyleme heves
Ruh pervaz edep de kalır bu kafes
Ya ilâhi evel ahir son nefes
İnsan-ı kâmilden ayırma bizi

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:25 pm

Bugün pazar-ı aşktır muhtaç olan candan geçer
Aşığı sadık olanlar lebbi gülabdan geçer
Düşmüşüm cem hanesine ben ağlarım zar-ı zar


Aşka düşen merdaneler hırkayla tacdan geçer
Bir imrahi görse eğer ol sinemin dağını
Ötüşür şeyda bülbüller görse hüsnün bağını
Yüz yaşında ruhban görse gerdanının ağını
İncili suya bırakır vaz gelir hacdan geçer

................ saygılar.

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:25 pm

.......Okunacak En Büyük Kitap İnsandır.
*** HACI BEKTAŞİ VELİ***


Böyle buyurmuştur Pirler erenler
Sırrı sır eyleyen câna aşk olsun
Sırrını vermeyüd candan geçenler
Sırrı sırr eyleyen câna aşk olsun

Dinle karındaşım işbu meydanda
Ne gördünse Hak'dır kalma gümanda
Cemâl-İ Hak'kı gör kâmil insanda
Sırrı sırr eyleyen câna aşk olsun

Başım yola bağlı buyurmuş Ali
Bu yol Zülfikar'dan keskindir belli
Arifin esrârın ne bilür deli
Sırrı sırr eyleyen câna aşk olsun

Sen seni bildinse gel HAK'ka kavuş
Yoksa bu meydandan ırak ol savuş
Kim arş-ı a'lâya uçamaz her kuş
Sırrı sırr eyleyen câna aşk olsun

Hak'kın cemâlini gördük hüveydâ
Etmişiz teberrâ kıldık tevellâ
Seri ver Şehîdî sırr etme ifşâ
Sırrı sırr eyleyen cânâ aşk olsun


.saygılar
__________________
*Payım gelir imamların payından
On İki İmam,Nesl-İ soyundan,Kırkların içtiği üzüm suyundan
Bir sen iç sevdiğim birde bana ver*

.........Pir Sultan.......

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:26 pm

***Bir görüş***



Aleviliğin tasavvufi felsefesinde yaratılış,yoktan varolma (haşır) ile değil,tanrısal özden fışkırma (sudur) ve
tecelli iledir.haşr ilkesinde insan,tanrının özüyle değil sanatı ve
kudreti ile ilişkilidir.Kuldur.Alevilikte ise varlık ve insanlık
tanrıdandır.ilişki sanatsal değil özseldir.Bun nedenle insan süfli
değil ulvi bir varlıktır.Bir ceset,beden,kalıp değil mana,ruh ve
can'dır.İnsan,tanrıyı yüceltmeye değil tanrıya yücelmeye yönelen,bu
ilkeye ruhu ile sahip olan varlıklartır.Kutsal kitaplar bilgelik
üzerine değildir.Şer'akla değil nakle dayanır;insanları
kendihükümleriyle yönetmek,herşeyi dinin kıblesine göre yönlendirmek
ister.O,felsefenin hasmı,özgür düşüncenin kösteğidir.Dinin ruhu değil
şeklidir.Batını red ve zahir ile hükmetmek onun karakteridir.Bütün bu
sebepledir ki,batın gözü ve sudur ilkesiyle insana ve varlığa bakıp
onlarla ilahiliği ve yaratan-yaratılanbirliğini görenYunus'lar felsefi
düşünceye ve akli yorumlara sırtları dönük,zahir il hükmeden şeriat
ehli Ebssuusud'ların elinde,her zaman ve her halde küfür ehli olarak
tanımlanmaktan yakalarını kurtaramayacaklardır.
Alevi düşüncesindeki tanrı varlık ve insan ne ise,Yunus'un dilindekiler
de odur.Vahdet-i vücud sünniliğin değil Aleviliğin geleneliğinde ve ve
yorumunda varolandır.O,varlıkta birliktir.Yaratan-yaratılan birliği
Yunus'un dizelerinde "Vücuda gelmeyince kimse hakkı bilmedi/bu vücuddan
gösterdi dozt bize didarını..." "Bu benim alan doludur cümle
alem/Nereye bakar isem onsuz bir yer göremezsem" şeklinde ifadesi
bulunmaktadır.
Bu yorumun insan denen varlıa ulaştığı nokta ise insanın
tanrısallığıdır.İnsan Yunus'un dilinde ve onun feyz aldığı Alevi
kültüründe kaenatın en kutsal varlığıdır.Yoktan varedilen değil,tanrı
özünden fışkıran,tecelli ile zuhura gelendir.Hakkın en yetkin
tecelligahıdır...Kısacası,Hakk adem,adem Hakka'dır.
Hakk adem, Adem Hakk'dır görüşü,Hallac'a nazire ve kendisinden sonra
gelip ''Hak gelsem sığmazdım hiç bu mekana /Onun için ben kul oldum da
geldim'' diyen Nesimi'ye gönderme yapan Yunus'un dilinde en veciz
ifadelerinden birini bulmuştur. '' Evvelden benim fikrim, Enalhak idi
zikrim /Henüz dahi doğmadan ol Mansuri Bağdadi.'' bununla da
yetinmeyerek tasavvuf ehlinde sıkça raslanan bir sistemi Tanrıya
yöneltmekten kendini alamamıştır. '' Çün Mansur gördü '' o benim ''
dedi / Od'a yaktılar, işittim anı / Od'a yandurdun, külün savurdum/
Öylemi gerek seni seveni''
Evet ...Yunus'ta ve onun beslediği kültürde, insan tanrısal bir
tecellidir. O , hangi renkten, hangi ırktan, hangi dinden ve sınıftan
olursa olsun farklı görülmemeli, sayılmalı ve sevilmelidir....İnsan
Hakdan gelen bir ibret, bir temaşa membaıdır... kainatın özüdür.
Yaradanı kalbine sığdıran ,Hakka durak yaptıran bir nüshaı kübradır.
Böyle olduğu içindir ki Yunus; '' gönülmü yeğ, kabe mi yeğ eyit bana
aklı eren/ Gönül yeğ durur, zirakim gönüldedir dost durağı diyerek
konuya yaklaşmış; gönle girmenin, gönül yapmanın, bütün ibadetlerin özü
ve öncülü olduğunu,ibadethanenin taş kubbeler değil gönüller olduğunu
vurgulamıştır.
Bütün bunlardan anlaşılmalıdır ki Yunus; Anadolu Aleviliğinin kucağında
yeşeren iman ve düşünce yapısının dili, ruhu ve mucizesidir. Bu
nitelikleri onu Anadoludan taşırmış, dünyanın tümüne doğurmuştur.
Dini evreni doğa yasalarının değil,ilahi güçleirn yönettiğine
inanmaktadır.Felsefe ise dinsel değil bilgeseldir.Bunların birbirnin
sahasında gezinmesi (M.Ö) ile (M.S) devrelerinin birbirine yaklaştığı
döneme rastlar.Bu dönemde Eflatun Felsefesi ,İlahi dogmaların
(tevrat'ın) etkisiyle yeniden yorumlanmaya başlamıştır.



Tasavvufi bir yorum.....


Tüm Alevi canlara saygılarımla

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:27 pm

Canlar:TASAVVUF......


...KABE KAVSEYN EV EDNA .1-İki yay aralığı kadar, hatta daha da yakın bir
mesafe; çok kısa bir mesafe. Hz. Peygamber'in MİRAÇ gecesi Allah'a çok
yaklaştığını anlatan bir ifade.



2-tasavvuf Varlık dairesi adı verilen emir-i ilahi de isimler arasındaki mütekabi
liyeti itibariyle ismi (esmail) yakınlık makamı. Örneğin ibda-iade-nüzul-uruç,
failiyet kabiliyet gibi isimler arasında karşıt olma (tekabül) ilişkisi
vaedır. Bu farklılık ve ikilik devam etmekle birlikte Hak ile ittihat
etme, diğer bir ifadeyle ittisal halidir. Bunun üstünde ev edna makamı
vardır.Bu da AYNU'L-CEMİN aha
diyetinden ibaret olup burada farklılık ve ikilik söz konusu olmaz.Salt
fena ve tüm farklılıkların silinmesi halidir.Kısaca kabe kevseyn, hat
ile ittihat ve ittisal
ev edna ise ...aynu'ı-cem makamıdır iki kavis ifadesiyle vücup ve imkan dairesine işaret edildiğini düşünenler de vardır
.



...VAHDET-İ VÜCUD: Varolanların birliği anlamına gelir. Tam sözlük anlamı:
""Varlık birliği"" dir. sûfilere göre bizatihi kâim (kendiliğinden var olan) vücûd
yani varlık birdir, O'da Hakk Teâlâ'nın vücûdudur. Bu vücûd kadim ve ezelî
dir, çoğalma, bölünme, değişme, yenilenme ve bölünme kabul etmez. Ancak
Hak zatı itibarıyla değil sıfat ve fiilleri itibariyle bütün suret ve şahıslarda mut
lak olmaktan çıkmazsızın ve asla değişikliğe uğramaksızın tezahür ( gerçekleş
me) ve tecellî (varolma) etmektedir. İçinde farklılıklar, değişme
barındıran tüm evren ve içindeki canlı ve cansız her unsur, ancak O'nun
varlığı ile ayak
ta durmaktadır..
.







Canlar saygılar.

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:28 pm

*** KIZIBAŞLIK NEDİR***

kızılbaş diyormuş bize imansız
kızılbaş ne demek bilirmisin sen
aliden geliyor soyumuz bizim
kızılbaş ne demek bilirmisin sen


kızılbaşım aleviyim
hem aliyim hem deliyim
horasandan bir veliyim
varsın desinler kızılbaş


kızılbaşa boş ifita edenler
helal degil haram lokma yiyenler
ömür boyu çirkeflere girenler
12 imamdan gelir soyumuz bizim

alevilik hak yemez gercektir yolu
hünkar hacı bektas-ı veli pirimiz ulu
seni gidi yezid mervanın soyu
kızılbaş ne demek bilirmisin sen

alinin askeri kızıl giyerdi
hiç korkmadan düşman üzerine giderdi
yezidler bunlara kızılbaş derdi
kızılbaştan geliri adımız bizim

kerbela da şehit düşen veliler
bunu bilmez cahil ile deliler
horasandan müslimler yeseviler
ehlibeytten gelir soyumuz bizim

yaratmıştı insan ile hayvanı
kafir kaldır şu gönlünden gümanı
kimden ezber ettin sen bu yalanı
kızılbaş ne demek bilirmisin sen

bir adım kızılbaş bir adım ali
bütün kularına bizleriz veli
yetiş imdadıma hünkarı veli
hacılarla gecer ömrmüz bizim
ızdırapla gecer günümüz bizim

muhammed mustafa kıblegahımız
mazlumlarız yerde kalmaz ahımız
dogruluktan gecer dergahımız
harama uzanmaz dilimiz bizim
harama çözülmez belimiz bizim

GÜLABİ yem ne diyem cahile
sohbet etme sakın münkir kör ile
alevi sahiptir ELE DİLE BELE
kızılbaş ne demek bilirmisin sen


(aşık gülabi)

Saygılar canlar

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:29 pm

***Mürşid-i Kâmil ve ibadet***


Aleviler, o yorumla ibadetlerini yapmışlardır.İbadetlerde ulvi duygular,ruhsal arın
ma vardır.Peygamberimiz; "namazdan maksat kötülüğü terk etmektir" diye
buyurmuştur.Eğer kötülüğü terk etmediyseniz, yapmış oldugunuz ibadet
sizi 
ALLAH'a ulaştıramaz.

Bir Kızılderili reisi der ki; "Ruhunun cenneti YÜREĞİndedir .İyilik yap ki oraya
ulaşasın .Çünkü.Tanrı iyilerle beraberdir " İbadet cennet arzusu ve
cehennem korkusuyla yapılmamalıdır, o amaçla yapılan ibadette RİYA
vardır, bu tür ibadetler nefis ve arzulara dayalıdır. Oysa gerçek
ibadet her türlü riyadan arınıp tefekkür alemini yaşamaktır.

.Ali Rıza UĞURLU DEDE 



*BİLDİĞİNİN 

ALİMİ

BİLMEDİĞİNİN

TALİBİ OL ! *

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:30 pm

Ayet içerkli ,bir nefes ...


Fatiha Okuduk Yedi Manalı,
Cahil Anlamadı Gerçeği Gitti,
Bir Besmele Çektik,Noktası ALi,
Cahil Anlamadı Gerçeği gitti,




Muhabbet Edildi,Ledün ilmiyle,
Sazlar Çalındı,Kur'an Teliyle,
Bir İkrar Verildi,Hakk'ın Sözüyle,
Cahil Anlamadı Gerçeği gitti
,


En'am Suresidir,Birlik Gösterir,
Nur Suresi Kutlu Kandil yaktırır,
Âl-i İmran Sırrı,Kamil Oldurur,
Cahil Anlamadı Gerçeği Gitti
,


Kur'anda Buyurdu,Secde Ademe,
Melekler Geliyor,Gönül Kabeme,
Muhammed Talk Etti Ali Gönlüme,
Cahil Anlamadı Gerçeği Gitti,




Yedi Derya Deniz Mürekkep Olsa,
Bir o kadar Gelip, Yanında Dolsa,
Allah'ın İlmini Yazamaz Oysa,
Cahil Anlamadı Gerçeği Gitti,


Konuşan Kur'an'ım Buyurdu Ali,
Acaba Nedenki Kur'andır Ali,
Anlatsa FUKARA,Bilinmez Hâli,
Cahil Anlamadı Gerçeği Gitti.


Yazan Fukara-i Abdal
dost olun dost kalın ....

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 12:58 pm

****PİR SULTAN ABDAL****


Açılın Kapılar Şaha Gidelim


Hızır paşa bizi berdar etmeden
Açılın kapılar şaha gidelim
Siyaset günleri gelip yetmeden
Açılın kapılar şaha gidelim


Gönül çıkmak ister, şahın köşküne
Can boyanmak ister, Ali müşküne
Pirim Ali on ik'imam aşkına
Açılın kapılar şaha gidelim


Her nereye gitsem, yolum dumandır
Bizi böyle kılan, ahd-ü amandır
Zincir boynum sıktı hayli zamandır
Açılın kapılar şaha gidelim


Yaz selleri gibi akar çağlarım
Hançer aldım, ciğerciğim dağlarım
Garip kaldım, şu arada ağlarım
Açılın kapılar şaha gidelim


Ilgın ılgın eser seher yelleri
Yare selam eylen urum erleri
Bize peyik geldi, şah bülbülleri
Açılın kapılar şaha gidelim


PİR SULTAN'ım eydür mürvetli şah'ım
Yaram baş verdi, sızlar ciğergahım
Arşa direk direk olmuştur ahım
Açılın kapılar şaha gidelim



Böle midir sizin ilin töresi
Hele bir yol safa geldin, desene
Geçer bu güzellik sana da kalmaz
Hele bir yol safa geldin, desene


Öl dediğin yerde ölürüm , derdin
Kal dediğin yerde kalırım, derdin
Her derdine derman olurum, derdin
Hele bir yol safa geldin, desene


Sarardı gül benzim ayvaya döndü
Hakk'ı söyledikçe müşkülüm kandı
Ayrılık ateşi sinemi deldi
Hele bir yol safa geldin, desene
 

Yatarım Muhammed, kalkarım Ali
Gittiğimiz on'ki İmam yolu
Pirim Hünkâr Hacı Bektaş Veli
Hele bir yol safa geldin, desene


Kırmızı güller solmaz mı sandın
Pir Sultan Abdal'ı gelmez mi sandın
Bir safa geldin de demez mi sandın
Hele bir yol safa geldin, desen
e

Ben de şu dünyaya geldim geleli
Kalsın benim davam divana kalsın
Yaradan Allah’tır benim vekilim
Kalsın benim davam divana kalsın


Yorulan yorulsun ben yorulmazam
Derviş makamından ben ayrılmazam
Dünya kadısından ben sorulmazam
Kalsın benim davam divana kalsın


Ben de vekil ettim Bari Huda’mı
O da kulu gibi zulüm ede mi
Orda söyletirler br bir adamı
Kalsın benim davam divana kalsın


Mümin müslim devşirir de cem olur
Anda sınık yaralara em olur
Kara taş erir de safi gem olur
Kalsın benim davam divana kalsın

Pir Sultan Abdal’ım dünya kovandır
Gitti adil beyler kalan avamdır
Muhammet divanı ulu divandır
Kalsın benim davam divana kalsın
 

Kul olayım kalem tutan eline
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz
Şekerler ezeyim şirin diline
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz

Allahı seversen kâtip böyle yaz
Dün ü gün ol şah'a eylerim niyaz
Umarım yıkılır şu kanlı Sivas
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz
 

Sivas illerinde sazım çalınır
Çamlı beller bölük bölük bölünür
Ben dosttan ayrıldım bağrım delinir
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz

Münafıkın her dediği oluyor
Gül benzimiz sararuban soluyor
Gidi Mervan sâd oluban gülüyor
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz
 

Pir Sultan Abdal'ım ey Hızır Paşa
Gör ki neler gelir sağ olan başa
Hasret koydu bizi kavim kardaşa
Kâtip ahvalimi şah'a böyle yaz




.....Saygılar..


En son Admin tarafından C.tesi Mayıs 24, 2014 1:01 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi (Sebep : DÜZELTME admin)

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 1:02 pm

***Miraçlama***

Geldi Cebrail çağırdı, kalk Muhammet Mustafa
Hak seni Mirac’a okudu, davete kadir Hüda
Evvel emanetin budur ki piri rehber tutasın
Kadimi erkana yatıp tarik-i müstakime
Muhammet sükuta vardı, yoktur senden bir aziz

Şimdi senden el tutayım Hak buyurdu Vedduha
Muhammet belin bağladı anda dahi Cebrail
İki gönül bir ettiler yürüdüler dergaha
Vardı dergah kapusuna gördü bir arslan yatar
Arslan anda hamle kıldı baş koptu bir tufane

Buyurdu sırrı kainat “Korkmasın Habib’im” dedi
“Hatemin ağzına ver arslan ister nişane”
Hatemin ağzına verdi, arslan anda oldu sakin
Muhammed’e yol verildi arslan gitti nihana
Vardı Hakk’ı tavaf etti evvel bunu söyledi

Ne şiddetli şir’in varmış hayli cevretti bana
Gördü bir biçare derviş, hemen yutmak diledi
Emmim oğlu olayıdı dayanaydı ol şir’e
O benim sırrı devletim, sana tabidir Habib’in
Eğiliben secde kıldı eşiği kıblegaha

Doksan bin kelam danıştı iki gönül dostuna
Tevhidi armağan kıldı yer yüzünde insana
Kuduretten bir hon geldi Muhammet destini sundu
Südü elma baldan aldı, nuş etti Habibullah’a
Ayak üzerine kalktı ümmetini diledi

Cümlesine rahmet olsun dedi anda Kibriya
Eğiliben secde kıldı hoş kal sultanım dedi
Mübarek cemalin gördü, uğradı müşkil hâle
Ayrılıp geri dönerken yol uğrattı Kırklar’a
Vardı kırklar makamına oturup oldu sakin
Muhammed secdeye koydu yüzün

Hakk’a teslim etti özün
Cebrail getirdi üzüm, Hasan ile Hüseyin’e
Selman anda hazır idi şeydullah’ın diledi
Bir üzüm tanesi koydu Selman’ın keşküllahına
Kuduretten bir el geldi, ezdi şerbet eyledi

Hatemin ol elde gördü anda Fahri Embiya
Ol şerbetten biri içti cümlesi oldu hayran
Mümin Müslüm, üryan büryan hep girdiler semaha
Muhammet de bile kalktı Kırklar ile semaha
Dediler Allah Allah çaldılar desti kafa

Muhammet cuşa geldi, tacı başından düştü
Şemreyi kırk pare böldü, Kırklar bağladı beline
Muhabbetler kadim oldu yol erkan yerin buldu
Muhammed’i gönderdiler hatırlar oldu sefa
Muhammet evine vardı, Ali geldi tavaf kıldı

Hatemin önüne koydu dedi saddak Mürteza
Evveli sen, ahırı sen; zahiri sen, batını sen
Cümlesi de sana bağlı dedi Şah-ı Evliya
Şah Hatayı’m vakıf oldum, ben bu sırrı söyledim
Hak sözünü inandıramadım, özü çürük ervaha


ŞAH HATAYİ...


.....saygılar ...

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 1:07 pm

ALEVİ KİMDİR

Alevi’yiz Allah’ı bir bilenleriz
Başımız ol yüce Kur’an’a bağlı
Resul’üne iman edenlerdeniz
Yolumuz bir ulu divana bağlı
Severiz Resul’ü aşk ile candan
Hazreti Ali’yi seçmeyiz ondan
Müsahip oldular hem teni tenden
Kalbimiz bir ulu ikrara bağlı
Aşığız bizler hakikatin yoluna
Rehberine mürşidine pirine
Hazreti Resul’ün İslâm dinine
Mezhebimiz İmam Cafer’e bağlı
Etmeyin iftira bize ne kârınız var
Hak’ka doğru dönen didarımız var
Hacı Bektaş gibi hünkârımız var
Gittiğimiz yollar dergâha bağlı
Severiz bizler on iki imamı
Kalben bağlıyız yoktur gümanı
Gelecek diye Mehdi sahip zaman
Aşık Musa’nın gönlü yollara bağl
ı PİR SULTAN ABDALIM AĞLADI GÜLDÜ
KABE-İ ŞERİFTEN BİR NİDA GELDİ
HAKKIN EMRİ İLE DÖRT KİTAP İNDİ
OKUYAN MUHAMMED YAZAN ALİ’DİR

canlar .saygılar..

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default tasavvuf ilmi derleme

Mesaj tarafından Admin Bir C.tesi Mayıs 24, 2014 1:09 pm

Alevilikte Yaratilis ve Vahdedi-vücut

Tasavvufta çok degisik sekilde
ele alinan ve yorumlanan Yaratilis meselesi, Alevilik-Bektasi yolu için
son derece önemlidir; çünkü onlar için "Konusan Kur'an" demek olan
insan, anlamini ve varligini yaratilmisla kazanmistir.

Yaradilisin Hikmeti

Buna göre tek gerçek Vücud-i Mutlak olan Tanri'dir.Diger bütün var
olanlar,alemde dahil;bir görünüsten baska bir sey degildir. Zamanin
baslangicindan önce Allah , alem-i kitman'da ahadiyyet halinde gizli
mutlak Güzellik idi.Yaradilis, bu Mutlak güzelligin zuhura gelmesinden
baska bir sey degildir. Nitekim hadiste "Ben gizli bir hazine idim,
istedimki bilineyim ve bilinmek için de bu varlik alemini yarattim"
buyuruyor.

Böylece Allah "Kün" (ol) emrini vermis ve hersey vücud âlemine
gelmistir .Nitekim yasin sûresinin 82 ayetinde "Birseyi diledigi
zaman.o'nun buyrugu sadece o seye "ol" demektir.Hemen olur. mealindeki
ayet bunu ifade eder. çagimizin bektasi sairlerinden edib Harabi
(1853-1917) bunu söyle dile getirir.

(Kâf-ü nûn) hitabi izhar olmadan
biz ol kainatin iptidasiyiz
kimseler vasil-i Didar olmadan
Ol kabe kevserinin ev ednasiyiz.


Esasen bir sey ancak kendi ziddi ile bilinebilir.Karanlik olmasa,
isigin ne oldugunu bilemeyecektik.Bundan dolayi Mutlak varlik, Mutalak
Güzellik veya Gerçek varlik ancak Var olmayan bir dünya , yani yokluk
alemi ile bilinebilir. Böyle bir dünya , sadece bir görünüstür,
aladatici ve zahiridir.Mutlak iyiligin ziddi olan kötülügün dünyasidir,
gerçegi yoktur.
Bunun içindir ki ne etrafimizdaki fiziki dünyanin ne de onda mevcut
olan kötülügün gerçek bir varligi vardir. Kâinat, Gerçek varligin var
olmayanin aynasindaki yansimasidir.Kötülügün, gerçek Varlik veya Nihai
Hakikat olan Allah için bir anlam yoktur.Bu , kendilerini çevreleyen
seylerin cazibesine kapilanlar için bir anlam ifade eder.Alevi-Bektasi
düsüncesine göre Vahdet-i Vücud'a inanan diger zümreler gibi,fizik
dünya, Gerçegin adem'deki,yokluktaki yansimasidir.ikilik , Allah'in
varliginin gerçegini insandan gizleyen bir perdedir.Bundan dolayi
insanlar, kendilerini ve etraflarini çevreleyen dünyayi Tanri'dan ayri
sayarlar.Bu görünüsteki bir ayriliktir.Aslinda, insan ve evren,
Uluhiyetin zuhurudur, Esasen insanda, geldigi kaynaga daima ulasmak
isteyen gerçek Varlik'in kivilcimi vardir.Bu birlik mücadelesidir.öte
yandan kendimizde ve kainatta gördügümüz seyler.Tanri'dan ayri bir sey
degildir.Tanrinin Zatinin yansimalaridir.ikilik duygusunu kaldirip
Tevhid'e ulasma, Gerçek'i oldugu gibi Görmek demektir.Edib Harabi bunu
su beytiyle ifade eder.

Küntü kenz remzinin olduk âgâhi
Aynelyakin gördük cemalullahi


Ancak bu anlayisa gelebilmek , yani nefis'i ve ikilik'i maglup edebilmek, sadece ve sadece ask'in gücüyle mümkündür.
Bu ask , Bizde mevcuttur ; çünkü Allah'in Kendi varliginin bir cüz'üdür ve O da , insana kendi rûhundan üflemistir. Kaldiki
Allah'in aski , "Küntü kenz" sirri ile hem alemi alem, hemde Ademi Adem
kilmistir. Pîrevi postnisini olan Ali Türâbî bunu su beytiyle anlatir

Ademi Adem eden üç harf ile bos noktadir
Alemi Alem eden üç harf ile bes noktadir

_________________

ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


 
                                                                                                                                    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
avatar
Admin
YÖNETİM
YÖNETİM

Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
Yaş : 58
Nerden : istanbul

moderatörler
tercübe: araştırmacı-yazar

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz