ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL
ALLAH-MUHAMMED -YA ALİ.

Vahdetin sırrına ereyim dersen
Vucudun şehrine gireyim dersen
Tüm alemi aynı göreyim dersen
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Küntü kenzin sırrına ermek için
Tüm alemi kendinde görmek için
Hakk sende olduğun bilmek için
Önce Kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Enel Hakk sırrına erişmek için
Tüm varlığı bir gözle görmek için
Vahdeti vücuda ulaşmak için
Önce kendi ÖZÜNÜ bilmen gerek

Hakkı Baba Hakk'ı bileyim dersen
Hakk'a Hakk-el yakin olayım dersen
Sen kendi kendini bileyim dersen

..ÖNCE KENDİ ÖZÜNÜ BİLMEN GEREK..

..Dönen dönsün yolundan ,Ben dönmezem yolumdan..
Giriş yap

Şifremi unuttum

Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Melamiyye
Salı Ağus. 22, 2017 5:57 pm tarafından alevi-veysel

» Hasan Sabah ve Haşhaşiler tarikatı
Perş. Ara. 22, 2016 3:47 pm tarafından Admin

» OSMANLI DEVLETİNDE BEKTAŞİ TARİKATININ KAPATILMASI VE SONRASI GELİŞMELER
Perş. Ara. 22, 2016 3:43 pm tarafından Admin

» BİZİM SAYFAMIZ
Çarş. Haz. 15, 2016 8:05 pm tarafından Admin

» Zara AKDEDE (Cimilti) Köyü
Salı Mayıs 17, 2016 3:39 pm tarafından Admin

» alevilik bilgi forumu avatarlar
Salı Mayıs 03, 2016 1:18 pm tarafından Admin

» Karışık Gifler-Hareketli Gifler
Ptsi Mayıs 02, 2016 4:46 pm tarafından Admin

» TÜRKİYE GÜNDEMİ RESİM VE SÖZLERLE.
Cuma Nis. 29, 2016 10:48 am tarafından Admin

» ŞERİ-SÜNNİLİKTE KADIN
Ptsi Nis. 25, 2016 2:57 pm tarafından Admin

Haziran 2018
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Takvim Takvim

Galeri


Ortaklar
bedava forum

Similar topics
    RSS akısı


    Yahoo! 
    MSN 
    AOL 
    Netvibes 
    Bloglines 


    Sosyal yer imi

    Sosyal yer imi digg  Sosyal yer imi delicious  Sosyal yer imi reddit  Sosyal yer imi stumbleupon  Sosyal yer imi slashdot  Sosyal yer imi yahoo  Sosyal yer imi google  Sosyal yer imi blogmarks  Sosyal yer imi live      

    Sosyal bookmarking sitesinde ALEVİLİK BİLGİ FORMU-ALEVİ-VEYSEL adresi saklayın ve paylaşın

    Kimler hatta?
    Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

    Yok

    [ Bütün listeye bak ]


    Sitede bugüne kadar en çok 216 kişi Cuma Ağus. 11, 2017 12:46 am tarihinde online oldu.
    Istatistikler
    Toplam 13 kayıtlı kullanıcımız var
    Son kaydolan kullanıcımız: ZiLaN

    Kullanıcılarımız toplam 5026 mesaj attılar bunda 676 konu

    ALEVİLİĞİN HUKUK ANLAYIŞI

    Aşağa gitmek

    semah ALEVİLİĞİN HUKUK ANLAYIŞI

    Mesaj tarafından Admin Bir Salı Mayıs 27, 2014 4:47 pm

    [Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]


    Anadolu Aleviliğinde Cem sadece ibadet içermez. Anadolu Aleviliğinde
    Cem sosyal, siyasal ve kültürel tüm etkinliklerin bir arada yürütüldüğü
    toplantıların adıdır. Bilindiğ gibi bu yöntem Hz. Muhammedin Medinedeki
    Nebeviye Mescidin de de aynen uygulanmaktaydı. Anadolu Aleviliği Hz.
    Muhammedin bu geleneğini Cem Evinde aynen idame ettirmektedir.
    Bilinmelidir ki, Anadolu Aleviliğinde Hakkın Hukuku Hâkim kılınmadan ibadet
    yapılmaz. Bu nedenle Cemlerde öncelikle, kişinin davranışlarının Muhammed
    Ali yoluna yani gerçek İslam’a uyup uymadığı kontrol edilir ve daha sonra
    cemaatle birlikte ibadet yapılır. Cemlerde kişilerin davranışlarının
    Muhammed Ali yoluna uyup uymadığının sorgulanması daha uzun zaman alır.
    Çünkü Hakkın Hukukunu Hâkim kılmak kolay değildir. Bilindiği gibi
    dünyadaki mevcut Hukuk sistemlerinin tamamı silahla korunmaktadır. Ancak
    Anadolu Aleviliğinde Hakkın Hukukunu silah değil iman korur. Bu nedenle
    Alevi Hukuk anlayışında asl olan suçun meydana gelmemesidir. Çünkü suç
    meydana gelmiş ise o suçla ilgili olarak toplumun tamamı kendisini suçlu
    kabul etmektedir. Bu nedenle Anadolu Alevi kurumsallaşması tamamen
    suçun meydana gelmemesine yönelik olarak örgütlenmiştir. Bilindiği gibi şu
    anda dünyada uygulanan Hukuk sistemlerinin önceden suç işlenmesini
    önleme diye bir derdi yoktur. Çünkü bu hukuk sistemi sadece pozitivizme
    dayanmaktadır. Bu Hukuk anlayışı kişinin maneviyatından kaynaklanan ahlaki
    yön ile hiç ilgilenmediği gibi, çoğu zaman da suçu sistemin kendisi
    yaratır. Bunun sebebi sistem toplumun gereksinmelerine cevap veremez
    duruma geldiğinde toplumun dikkatini bu tür olaylara çekmek için bu yönteme
    başvurur. Pozitivist anlayıştaki en temel mantık: “Görmediğime ya da
    zahiri aklımla isbat etmediğime inanmam” düşüncesi hâkimdir. “görünenle
    ve zahiri akıl ne kadar şey çözebilirseniz artık” İşte bu anlayışın
    hini hacetteki en temel mantığı, adam suç işlerse işlesin nasıl olsa
    benim elimde silah var ben her hal ve şartta o suç işleyeni pasifize
    edebilirim anlayışı hâkimdir. Dünyada mevcut olarak uygulanan bu anlayıştaki
    Hukuk sistemi insanlığın hiçbir sorununa hiçbir çözüm üretememiştir.
    Fakat Anadolu Aleviliğindeki Hukuk anlayışı bunun tam tersidir. Anadolu
    Aleviliğinin hukuk anlayışında önemli olan suçun meydana gelmemesidir.
    Çünkü eğer bir yerde suçlu yoksa silaha da gerek yoktur. Bu nedenle
    Anadolu Alevilerinde Hakkın Hukukunun Hâkim kılınması sürecinde ibadet,
    sadece kısa bir bölümüdür. Bunun için kişiler Hakkın Hukukuna uygun
    olarak kurulan mizan terazilerinden geçip bütün yönleriyle kendilerini
    Allah’a, içinde yaşadıkları topluma ve vicdanlarına karşı aklamadan kısa
    da olsa cemaatle birlikte bu ibadete giremezler. Çünkü Alevi Tasavvuf
    anlayışında ibadet huzuru Hakka vasıl olup, Hakkı bire bir yaşamaktır. Bu
    sebeplerden dolayı kişinin Huzuru hakka varabilmesi için kendisini
    bütün maddi ve manevi kötülüklerden arındırması gerekir. İşte bir Alevi bu
    arındırmayı ancak CEM EVİNDE ve kişinin hem Batıni hemde Zahiri yönüne
    düzenleyen Hakkın Hukuku ile yapabilir. Yoksa temeli kişi açısından
    yalana, inkâra ve iftiraya dayanan bir hukuk anlayışı ne kadar Adalet
    dağıtabilir? Şu anda dünyada Hakkın Hukukunun hâkim kılındığı bir tek
    mekân vardır o da CEM EVİDİR. Bu yönüyle Cem Evi hiçbir ibadet kurumuna
    altarnatif değildir. Ne Cami, Ne Havra, ne de Kilise. Cem Evi “Hakkın
    Hukukunun Hâkim kılındığı” yer olarak sadece kendisine altarnatifdir.
    Kuran-ı Kerim kötü olan her şeye dikkat çektiği gibi bu konuya da dikkati
    çekmiştir.
    Maide Suresi-63:
    Arapçası: LEVLA YENHÂHÜMÜR RABBÂNİYYÛNE VEL AHBÂRU AN KAVLİHÜMÜL İSME
    VE EKLİHİMÜS SUHT LE Bİ’SEMÂ KÂNÛ YASNEÛN.
    Türkçesi: Rabbanilerin ve Ahbarların toplumları günah işlemekten ve
    kötü söz söylemekten alıkoymaları gerekmezmiydi?...
    Rabbaniler Hırıstiyan, Ahbarlar ise Yahudi din adamlarıdırlar.
    Rabbaniler Kilisede, Ahbarlar Havrada, Müftüler de Camide hüküm vermektedirler.
    Denilebilir ki, Müftüler Müslümanların din adamlarıdır Rabbani ve
    Ahbarlarla ne ilişkileri olabilir? Yukarıda açıklanan ayetin hükmüne göre
    Rabbaniler ve Ahbarlar Allah tarafından yerilmektedir. Çünkü onlar
    Hakkın hukukunu savunup toplumları kötülük yapmaktan alıkoymak yerine
    Hanedan hukukuna uyarak Hakkın Hukukunu kenara atmışlardır. Bunun için Allah
    onları yermektedir. İslam toplumlarının mevcut sıkıntılarına
    bakıldığında ister istemez Müminin aklına şu nokta gelmektedir: Toplumlarda
    kötülük yapılmaması için Hakkın Hukukunun Hâkim kılınması noktasında
    Müftüler, Rabbaniler ve Ahbarlarla aynı duruma düşmemişlermidir? Zira
    günümüzde Rabbaninin ve Ahbarın çok fazla bir işlevleri kalmadığı halde İslam
    ülkelerinde hala Şeylüslamların Fetvaları ile işler yürütülmektedir.

    _________________

    ALLAH-MUHAMMED-YA ALİ ...Alevilik İslamiyetin İçinde Mayalanmıştır...ALLAH EYVALLAH


     
                                                                                                                                        [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
    avatar
    Admin
    YÖNETİM
    YÖNETİM

    Başak Kayıt tarihi : 19/01/14
    Yaş : 58
    Nerden : istanbul

    moderatörler
    tercübe: araştırmacı-yazar

    Sayfa başına dön Aşağa gitmek

    Sayfa başına dön

    - Similar topics

     
    Bu forumun müsaadesi var:
    Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz